آغاز بررسی سرمایه گذاری امریکا در صنعت پتروشیمی چین

آغاز بررسی سرمایه گذاری امریکا در صنعت پتروشیمی چین
(شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۳۲

شرکت اکسان موبیل به دنبال ساخت کراکر و تاسیسات تولید پلی الفین جدید در چین است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت اکسان موبیل ایالات متحده به تازگی اعلام کرد که در حال بررسی امکان ساخت یک مجموعه پتروشیمی چند میلیارد دلاری در استان گوانگ دونگ چین است. این مجموعه در صورت رسیدن به بهره برداری شامل یک واحد کراکر بخار یک میلیون و 200 هزار تنی منعطف از لحاظ خوراک (flexible feed steam cracker) به همراه تعدادی واحد پلی اتیلن (PE) و پلی پروپیلن (PP) است.
انتظار می رود مجموعه یادشده تا سال 2023 میلادی به بهره بردای برسد. اگر چه این شرکت آمریکایی خاطر نشان کرد که تحقق پروژه منوط به قدرت رقابت پذیری آن در آینده خواهد بود. چرا که نیاز است بیشتر خوراک آن از خارج تامین شود.
تعداد زیادی از کراکرهای جدید تازه راه اندازی شده در ایالات متحده شامل کراکر یک میلیون و 500 هزار تنی اکسان موبیل که امسال کمی پیشتر در بی تاون (Baytown) تگزاس به بهره برداری رسید؛ از اتان به عنوان خوراک استفاده می کنند.
واحد کراکر پیشنهادی اکسان موبیل در چین می تواند خوراک های دیگری شامل پروپان، بوتان و نفتا را که برخی در لیست کالاهای آمریکایی مشمول تعرفه از سوی دولت چین قرار دارند؛ استفاده کند.

تعداد بازدید : ۱,۵۶۵