اتخاد تدابیر لازم برای صادرات محصولات پتروشیمی

اتخاد تدابیر لازم برای صادرات محصولات پتروشیمی
(شنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۲:۱۸

قائم مقام وزیر نفت گفت: همانطور که به لحاظ استراتژیک برای تولید برنامه ریزی می کنیم برای فروش این محصولات در شرایط خوب یا شرایط سخت تحریم راهکار داریم.

مرضیه شاهدایی درگفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد آینده محصولات پتروشیمی ایران در بازارهای جهانی گفت: دنیا به محصولات ما نیاز خواهد داشت و اینطور نیست که تولید کنیم و کارخانه بزنیم و دنیا به آن نیاز نداشته باشد. نفت و محصولات پتروشیمی ما در دنیا سهم دارد و تاثیرگذار است. البته دشمن تمام تلاش خود را خواهد کرد و ما نیز راهکارهای مناسبی را پیش بینی کردیم و همانطور که به لحاظ استراتژیک برای تولید بررسی و برنامه ریزی می کنیم قطعا برای فروش این محصولات در شرایط خوب یا شرایط سخت تحریم راهکار داریم.
قائم مقام وزیر نفت در مورد برنامه‌های صنعت در راستای افزایش مصرف اتان گفت: بر اساس برآوردهایی که از دو سال پیش داشتیم می دانستیم که میزان تولید اتان بیشتر خواهد شد و به همین دلیل با مدیران صنعت پتروشیمی شیوه های افزایش مصرف اتان را بررسی کردیم. اولین گام این است که واحد‌های الفینی موجود ظرفیت مصرف خود را بالا ببرند که از طریق اضافه کردن کوره یا تغییر نوع طراحی می توانند اتان بیشتری مصرف کنند.
وی افزود :طرح هایی نیز برای افزایش مصرف نیز وجود دارد که یکی پتروشیمی کیان و واحد الفینی پتروشیمی بوشهر است که جزو فاز های آینده این پتروشیمی است بنابراین پیگیری هایی را آغاز کرده ایم که امکان مایع سازی اتان را فراهم کنیم و در صورت مایع سازی می توانیم آن را در ماهشهر به واحد‌های الفینی انتقال دهیم یا به کشورهای دیگر صادر کنیم. در وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تلاش می کنیم تا از سوختن اتان تولید شده در فلر یا مصارف خانگی پیشگیری کنیم.
شاهدایی در مورد آغاز به کار طرح‌های جدید صنعت پتروشیمی گفت: با وجود این که عوامل اجرایی طرح‌های پتروشیمی مربوط به بخش خصوصی است اما وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در به ثمر رسیدن این طرح ها تلاش خواهند کرد و بدون همیاری و کمک ما راه اندازی طرح هایی که به تازگی تولیدی شدند امکان پذیر نبود . جلسات مستمر، بازدید های مداوم و پیگیری های زیادی انجام شد تا امکان بهره‌برداری از سه طرح پتروشیمی مرجان و فاز سوم پتروشیمی پردیس و نیروگاه فاز اول پتروشیمی دماوند صورت گرفت و به ثمر رسیدن این طرح ها برای کشور افتخار آفرین هست.

تعداد بازدید : ۳,۹۵۳