تحول در صنعت و اشتغال منطقه عسلویه با افتتاح طرح های جدید پتروشیمی

تحول در صنعت و اشتغال منطقه عسلویه با افتتاح طرح های جدید پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷) ۰۹:۴۵

افتتاح هرطرح پتروشیمی در منطقه عسلویه می تواند در اقتصاد ، صنعت و اشتغال این منطقه استراتژیک تاثیر گذار باشد.

عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر، گناوه و دیلم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی برای توسعه هرچه بیشتر نیازمند ورود منابع مالی جدید است، اظهارکرد: هرچند تامین بودجه اصل اساسی پیشرفت یک صنعت محسوب می‌شود، اما پتروشیمی صنعتی است که باوجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، تاکنون پیشرفت‌های خوبی کسب کرده است.
وی به افتتاح سه طرح جدید پتروشیمی در عسلویه اشاره کرد و افزود: دیروز سه‌شنبه (13 شهریور) سه طرح جدید پتروشیمی در عسلویه و با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد، چنین پروژه‌هایی افزون برارزآوری برای کشور، افزایش اشتغال و توسعه اقتصادی منطقه را نیز در پی خواهد داشت.
خدری با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران طی چند سال گذشته به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته است، تصریح کرد: پیشرفت‌های صنعت نفت، بویژه صنعت پتروشیمی ایران در دولت یازدهم وهمچنین دولت دوازدهم به خوبی قابل مشاهده است و نیز مجلس از این صنعت حمایت می‌کند.
طرح‌های پتروشیمی‌های مرجان، فاز سوم پردیس و فاز یک نیروگاه پتروشیمی دماوندبا حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، بیژن زنگنه وزیر نفت و مقام‌های عالی کشور،  سه‌شنبه (13 شهریور) بطوررسمی افتتاح شد.


تعداد بازدید : ۱,۷۴۳