کشف عادلانه قیمت و شفاف سازی 2 رکن معامله در بورس کالا

کشف عادلانه قیمت و شفاف سازی 2 رکن معامله در بورس کالا
(دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۳۸

رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: باید همگی در شرایط خاص اقتصادی در حمایت از تولیدکنندگان بالادست و رفع مشکلات صنایع پایین دست با کمک بورس کالا و نهادهای مرتبط تلاش کنیم.

محمد لاهوتی  در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد:  صنایع پایین دستی در کشور با مشکلات مختلفی مواجه شده اند که این مشکلات در اثر ناهمگونی شرایط اقتصادی رخ داده است و تولیدکنندگان در حوزه صنایع پلاستیک سازی و پتروشیمی این مشکل را بیشتر تجربه کرده اند. بنابراین تلاش می شود تا از روش های مختلف و با مکانیسم بورس کالا شرایط برای حمایت از صنایع پایین دستی تامین شود.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با تاکید بر لزوم حمایت از تمام ارکان صنعت پتروشیمی کشورمان عنوان کرد: بورس کالا فضایی شفاف را در اختیار تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار داده تا بتوان اقدامات را در راستای حمایت از تولید تنظیم کرد.

به گفته وی، ذات بورس کالا، کشف عادلانه قیمت و شفاف سازی در روند معاملات است که باید همگی در شرایط خاص اقتصادی به حمایت از تولیدکنندگان بالادست و رفع مشکلات صنایع پایین دست با کمک بورس کالا و نهادهای مرتبط تلاش کنیم.

لاهوتی افزود: بورس های کالایی در دنیا با سرعت بالایی در حال پیشرفت هستند و در کشور ما نیز می توان با استفاده از مکانیسم های این بازار به مشکلات در دو سمت عرضه و تقاضا و تعامل میان تولیدکنندگان بالادست و پایین دست خاتمه داد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران ادامه داد: در جلسات برگزار شده با متولیان امر در بخش های مختلف در تلاش هستیم تا در جریان عرضه و تقاضا، محصولات به مصرف کنندگان واقعی برسد تا شاهد حمایت از تولید و عبور از شرایط سخت اقتصادی امروز باشیم.

تعداد بازدید : ۱,۲۷۸