نماینده عسلویه در مجلس:

توسعه مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه اقتصاد این منطقه را متحول می‌کند

توسعه مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه اقتصاد این منطقه را متحول می‌کند
(دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷) ۱۳:۲۳

عسلویه و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با توجه به وجود قابلیت های موجود در مسیرتکمیل زنجیره ارزش می تواند مکانی مناسب برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی باشد.

نماینده مردم شهرستان های جم، کنگان، عسلویه و دیردر مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که بهره‌ برداری و توسعه مجتمع‌های پتروشیمی درعسلویه اقتصاد این منطقه را متحول می‌کند، گفت: تولیدی شدن چنین پروژه‌های عظیمی، تولید ناخالص داخلی را افزایش داده ارزآوری را برای کشوربه ارمغان می‌آورد.
سکینه الماسی، نماینده دیر، کنگان، عسلویه و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: بهره‌برداری رسمی از سه طرح جدید فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس، متانول مرجان و فاز یک توسعه پتروشیمی دماوند درعسلویه بدون تردید اثرات مثبتی بر اقتصاد و اشتغال منطقه عسلویه دارد، هر جایی که صنعت وارد شده،‌ آبادانی نیز ایجاد شده است، منطقه عسلویه نیز طی سال های گذشته تولید محور شده است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به این که کارگران و نیروهای متخصص زیادی در پتروشیمی‌های مستقر در عسلویه فعالیت می‌کنند و صنعت پتروشیمی توانسته است اشتغالزایی خوبی در منطقه ایجاد کند، تصریح کرد: بدون شک توسعه و یا بهره‌برداری از صنایع مختلف به ویژه صنعت پتروشیمی تحولات مثبتی در منطقه عسلویه ایجاد خواهد کرد، چنین طرح‌هایی تولید ناخالص داخلی را افزایش داده و ارزآوری خوبی را نصیب کشور می‌کند.
الماسی ادامه داد: اشتغال زایی و افزایش رفاه اجتماعی با تولیدی شدن طرح های توسعه ای می تواند رشد یابد و باید ازنیروهای بومی و کارآمد منطقه استفاده کرد .
وی به توجه شرکت‌های پتروشیمی به موضوع مسئولیت‌های اجتماعی اشاره و عنوان کرد: از شرکت‌های پتروشیمی برای توجه به مسئوولیت‌های اجتماعی قدردانی می‌کنم و انتظار می‌رود با توجه به توسعه این صنعت در عسلویه به این نکته بیشتر توجه شود.


تعداد بازدید : ۱,۹۷۸