لزوم هدایت سرمایه های سرگردان برای تامین مالی طرح های پتروشیمی

لزوم هدایت سرمایه های سرگردان برای تامین مالی طرح های پتروشیمی
(یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲

جذب سرمایه های ریالی و ارزی سرگردان در جامعه می تواند روند ساخت و تکمیل طرح های پتروشیمی را شتاب دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به تهدید، تحریم و فشارهای آمریکا بر صنایع نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی می تواند به عنوان یک صنعت ارزآور بخشی از نیازهای ارزی کشور را تامین کند.
احمد مرادی، با تاکید بر این که اگر نفت خود را فرآوری و به کالا تبدیل کنیم سود بیشتری خواهیم برد، افزود: فروش نفت با تقویت صنعت پتروشیمی تضمین می‌شود، کشورهایی که نفت ندارند نفت ما را می‌خرند و به کالا تبدیل می‌کنند و دوباره به خودمان می‌فروشند پس باید از صنعت پتروشیمی ایران حمایت کرد.
وی با بیان این که دلارها و ریال ‌های سرگردان را باید به سمت توسعه صنعت پتروشیمی سوق داد، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی جزو بزرگ‌ترین مزیت‌های کشور است، هرچه بتوانیم فرآورده‌ها را به کالای نهایی تبدیل کرده و ارزش افزوده بیشتری برای کشور خلق کنیم  به نفع اقتصاد کشور است.
مرادی ادامه داد: با توجه به این که هم اکنون کشور درگیر نوعی جنگ اقتصادی است، باید تدابیر لازم اتخاذ شود و موانع بر سر راه توسعه صنعت پتروشیمی برداشته شود، کمیسیون انرژی مجلس نیز همکاری‌های لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که صنعت نفت و به ویژه صنعت پتروشیمی، صنعتی راهبردی و دارای جایگاه ویژه است، گفت: باید در توسعه صنایع پتروشیمی گام‌های اساسی برداشته و حرکت به این سمت را در سیاست گذاری‌های مربوط به صنعت نفت به عنوان یک اولویت ببینیم.


تعداد بازدید : ۳,۳۹۹