با سرمایه گذاری 150 میلیون تومانی

دستگاه BORING MACHINE در پتروشیمی امیرکبیر بروز رسانی شد

دستگاه BORING MACHINE در پتروشیمی امیرکبیر بروز رسانی شد
(یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۳۴

رئیس کارگاه مرکزی شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: دستگاه BORING MACHINE با دانش و تلاش کارکنان شرکت و سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال در پتروشیمی امیرکبیر در مدت کمتر از 3 ماه ارتقا پیدا کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، سید امیرحسین وحدتی از ارتقای دستگاه BORING MACHINE در پتروشیمی امیرکبیر خبر داد و اظهار داشت: با تلاش و دانش کارکنان متخصص کارگاه مرکزی و اخذ مشاوره از شرکت های دانش بنیان خوزستانی، موفق به ارتقای دستگاه از حالت MANUAL به حالت 5 محور CNC و همچنین طراحی، ساخت و نصب FACING HEAD به منظور تراش TUBE SHEET مبدل های حرارتی در مدت کمتر از 3 ماه شدیم.
وی افزود: برای تبدیل یک دستگاه تک منظوره قدیمی به ارزش 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (در زمان خرید) به یک دستگاه CNC جندمنظوره (5محوره)، یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است، بعد از یک ماه نیز برگشت سرمایه محقق می شود، این سرمایه گذاری صرفه اقتصادی قابل توجهی برای شرکت به همراه داشته است، چرا که در حال حاضر قیمت تمام شده چنین دستگاهی با این قابلیت ها در بازار به میزان 70 میلیارد ریال است.
سرپرست کارگاه تعمیرات مبدلهای حرارتی در ادامه به تشریح کاربرد دستگاه BORING MACHINE پرداخت و خاطرنشان کرد: این دستگاه کار اصلاح تعمیر فلنج ها و تیوپ شیت ها، انجام انواع عملیات های DRILLINGرا برعهده دارد، اصلاح FACE قلنج ها و تیوپ شیت ها و تعمیرات کلیه قطعات یدکی سنگین نیز از دیگر کاربردهای این دستگاه است.
مهندس احسان پوررضا عنوان کرد: بروزرسانی این دستگاه به مقدار قابل ملاحظه ای صرفه جویی در زمان و هزینه را برای شرکت رقم زد، چرا که پیش از این ناچار به برون سپاری فرآیند موردنظر بودیم که مسلما در مسیر رفت و برگشت امکان آسیب دیدگی قطعات وجود داشت، همین عامل هزینه تعمیرات را به مقدار زیادی افزایش می داد که به دنبال آن با کاهش سرعت روند تولید نیز مواجه بودیم.
پوررضا در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دستگاه با موفقیت کار خود را در مجتمع آغاز کرده است و برای استفاده از این دستگاه 5 نفر از کارکنان کارگاه مرکزی آموزش های تخصصی از جمله برنامه نویسی را فرگرفته اند.




تعداد بازدید : ۱,۸۳۴