حذف محصولات پتروشیمی ایران از بازار جهانی ممکن نیست

حذف محصولات پتروشیمی ایران از بازار جهانی ممکن نیست
(شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷) ۱۵:۱۱

بازارهای جهانی به ویژه کشورهای جنوب شرق آسیا با توجه به نیازهای صنایع خود خرید محصولات پتروشیمی از ایران را ادامه خواهند داد.

عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به قابلیت های فراوان صارداتی ایران در زمینه صنعت پتروشیمی گفت: باید از همه ظرفیت های صنعت پتروشیمی به نفع اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم و در این مسیر نقش بخش خصوصی بسیار تاثیر گذار است.
احمد پور فلاح تصریح کرد: ظرفیت ایران در توسعه صنعت پتروشیمی بی‌نظیر است وباید با عزمی ملی از تمام ارکان پتروشیمی حمایت کرد.
وی با تاکید بر این که نمی توان صادرات محصولات پتروشیمی ایران را متوقف کرد، افزود: میزان عرضه وتقاضای کالاهای پتروشیمی در جهان مشخص و تعریف شده و حذف محصولات پتروشیمی ایران از بازار جهانی ممکن نیست.
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران امکان توسعه زیادی دارد، گفت: ایران در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت بی‌نظیری دارد و در صورتی که به سوی تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم در آینده منافع بسیاری عاید کشور خواهد شد.
پورفلاح ادامه داد: در شرایطی که اشتغالزایی و رفع مشکلات اقتصادی باید در صدر برنامه های دولت قرار گیرد، اقتصاد مقاومتی در صنعت پتروشیمی یکی از نمودهای امروزی اقتصادی توسعه پتروشیمی است، که به خوبی می تواند اشتغالزا و ثروت آفرین باشد.
این عضو اتاق بازرگانی تهران توسعه پتروشیمی را بهترین مسیر برای رشد اقتصادی عنوان کرد و گفت: صنعت پتروشیمی را صنعتی پرسود می دانیم که توسعه هرچه بیشتر آن بدون تردید توسعه بخش های مختلف اقتصاد کشور را در پی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۲,۰۴۶