هشدار درباره کمبود عرضه جهانی ﻣﺘﻴﻞ ﻣﺘﺎﻛﺮﻳﻼت

هشدار درباره کمبود عرضه جهانی ﻣﺘﻴﻞ ﻣﺘﺎﻛﺮﻳﻼت
(شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۷) ۱۰:۳۴

همزمان با تعطیلی برخی واحدهای تولید ﻣﺘﻴﻞ ﻣﺘﺎﻛﺮﻳﻼت و مشکلات عملیاتی ناشی از قدیمی بودن تاسیسات کمبود این محصول ادامه می یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ تازه ترین گزارش موسسه IHS Markit تحت عنوان "بازار جهانی اکریلات ها و ابر جاذب های پلیمری (SAP)"، می گوید: محدودیت عرضه جهانی متیل متاکریلات (MMA) همچنان به دلیل تعطیلی برخی واحدهای تولید این محصول و مشکلات عملیاتی ناشی از قدیمی بودن تاسیسات ادامه می یابد.
متیل متاکریلات، یکی از مواد شیمیایی ضروری برای تولید انواع پلاستیک، رنگ ها، پوشش ها و چسب به شمار می رود. IHS Markit مستقر در لندن است.
بر اساس گزارش یادشده، انتظار می رود تقاضای جهانی برای این محصول در سال 2018 به سه میلیون و 700 هزار تن در سال برسد و تا سال 2023 میلادی از سقف چهار میلیون و 300 هزار تن فراتر رود.
این گزارش که در تاریخ 28 ماه اوت منتشر شد؛ بیشتر این رشد را به رشد تقاضا برای پوشش ها و انواع چسب در بسیاری از بازارها به ویژه چین نسبت می دهد.
انتظار می رود رشد تقاضای جهانی برای این محصول ظرف پنج سال آینده به طور متوسط کمی بیش از سه درصد باشد. رشدی که عمدتا ناشی از افزایش تقاضا در بازارهای غربی با نرخ رشدی حدود 2 درصد در بازه زمانی یادشده است. گزارش یادشده رشد چین را 4.5 درصد در سال برآورد می کند.
متیل متاکریلات ماده ای ضروری برای تولید طیف گسترده ای از کالاهای مصرفی، شامل قطعات خودرو، تلویزیون، صفحات الکترونیکی، تجهیزات نوری و محصولات ارتودنسی و دندانپزشکی است.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۴