نبض بورس در دست پتروشیمی ها

نبض بورس در دست پتروشیمی ها
(چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۴:۴۱

شاخص بورس تهران امروز با نقش آفرینی شرکت های پتروشیمی در آخرین روز معاملاتی هفته رشد را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار  نیپنا،، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروزچهار شنبه( 7 شهریور ماه ) با افزایش 706 واحدی به رقم 137 هزار و 742 واحد رسید.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 926 میلیارد و 414 میلیون  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 3 میلیارد و 748 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 168هزار و 577 نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 227 واحدی عدد 21 هزار و 355 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 696 واحدی به رقم  146 هزار و 399 واحد دست یافت.

 همچنین شاخص بازار اولدر حالی با افزایش 210 واحدی به رقم 101 هزار و 291 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2895 واحدی عدد  273 هزار و 726 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 6 واحدی بر روی رقم یک هزار و 556 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 311واحد ، بانک ملت با 238 واحد و پتروشیمی پارس با 121 واحدافزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  فولاد مبارکه با 82 واحد،ملی صنایع مس ایران با 77 واحد و فولاد خوزستان با 56 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

بر پایه این گزارش ، امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۶۰ میلیون سهم بانک ملت به ارزش بیش از ۴۴.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی بازارگردان این سهم همراه بود. در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان نیز ۱۹۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۷.۵ میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد. در پتروشیمی جم اما امروز ۹۵ میلیون سهم به ارزش ۱۳۵ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان کد به کد شد.

همین وضعیت در پتروشیمی شیراز با کد به کد شدن ۵۰ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲۰ میلیارد تومان تکرار شد. همچنین در پتروشیمی کرمانشاه نیز امروز ۳۵ میلیون سهم به ارزش ۱۷ میلیارد تومان کد به کد شد.

تعداد بازدید : ۱,۹۰۶