توسعه پتروشیمی بر محور دانش بنیان بودن گامی در راستای اقتصاد مقاومتی

توسعه پتروشیمی بر محور دانش بنیان بودن گامی در راستای اقتصاد مقاومتی
(چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷) ۱۲:۱۸

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صنعت پتروشیمی بر محور دانش بنیان بودن و کاهش خام فروشی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

بهروز نعمتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی یکی از صنایعی است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند و بیشترین ارزش افزوده را برای کشور به همراه دارد، گفت: توسعه صنعت پتروشیمی و تلاش برای راه اندازی سریع طرح های توسعه ای و در حال ساخت به معنای نبرد با خام فروشی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم صنعت پتروشیمی در اقتصاد کشورگفت: دانش بنیان بودن و مردمی بودن، از مشخصه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که صنعت پتروشیمی تمام این مشخصه‌ها را دارد .
وی افزود: این صنعت به دلیل استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور درونزا، به سبب امکان صادرات همه محصولات پتروشیمی، برونگرا و به جهت کاربرد سطح بالای دانش در ایجاد و بهره‌برداری، صنعتی دانش بنیان است و امروز باید اط تمام ظرفیت های موجود در مسیر توسعه این صنعت ارزشمند استفاده کرد.
نعمتی تصریح کرد: ایران در صدر کشورهای دارنده ذخایر نفت و گاز جهان قرار دارد و تبدیل این منابع به محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا، یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت نفت است که این رویکرد، صنعت پتروشیمی را در برنامه‌های توسعه‌ای وزارت نفت در جایگاهی ویژه قرار می‌دهد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت ایجاد یک نهاد قدرتمند و کابردی رگولاتوری و احیای صنعت پتروشیمی، تاکید کرد: بیاد ساختاری در صنعت پتروشیمی ایجاد کرد که امکان نقش آفرینی بیشتر را فراهم کند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی یکی از ارکان توسعه این صنعت رو به رشد به شمار می‌رود و افزایش سطح همکاری میان بخش خصوصی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی می‌تواند هدف‌های پیش بینی شده را برای تولید محقق کند.

تعداد بازدید : ۲,۲۵۶