به منظور افزایش ایمنی فرآیندهای پتروشیمی انجام شد:

ساخت دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر در پتروشیمی امیرکبیر

ساخت دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر در پتروشیمی امیرکبیر
(یکشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۷) ۱۵:۱۷

کارکنان کارگاه مرکزی پتروشیمی امیرکبیر موفق به ساخت دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر این شرکت برای اولین بار در استان خوزستان شدند.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر ، طراحی و ساخت دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر در پتروشیمی امیرکبیر بدون صرف هیچ گونه هزینه، با استفاده از متریال داخلی شرکت و بدون بهره گیری از مشاوره متخصصین خارج از شرکت انجام شد.
این دستگاه تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان مخازن در سایزهای مختلف با فشارهای مثبت و منفی mili bar را بر عهده دارد.
پیش از این تنها امکان تست شیرهای اطمینان با فشارهای بالای یک bar در مجتمع وجود داشت، اما با طراحی و ساخت این دستگاه شرکت پتروشیمی امیرکبیر موفق به تست و کالیبراسیون شیرهای اطمینان در محدوده فشار بین صفر تا یکbar ، فشارهای پایین تر از صفر و تا منفی یک bar شد.
این دستگاه برای اولین بار در  پتروشیمی امیرکبیر توسط متخصصین داخلی در بخش های سرویس های تعمیراتی، ابزاردقیق و بازرسی فنی در مدت زمان کمتر از 3 ماه ساخته شد که پس از تایید توسط بازرسان فنی آغاز به کار کرد.
دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر که از همان روزهای ابتدایی ساخت، منفعت مالی و صرفه جویی در هزینه ها را برای شرکت در برداشت، انجام تست set pressure و sest leak age را برعهده دارد.
شیرهای اطمینان برای جلوگیری از بروز حوادث ناخواسته در فرآیندهای پتروشیمی استفاده می شود، نبود دستگاه تست سفتی ولو وکیوم بریکر یکی از چالش های مهم ایمنی در صنعت پتروشیمی است که خوشبختانه پتروشیمی امیرکبیر با ساخت این دستگاه گام بسیار بلندی در مسیر افزایش ایمنی فرآیندهای مجتمع برداشته است.

تعداد بازدید : ۳,۰۷۰