عضو اتاق بازرگانی تهران:

ایران می تواند قطب پتروشیمی منطقه شود

ایران می تواند قطب پتروشیمی منطقه شود
(یکشنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۳۴

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت:با استفاده از مزیت‌هایی که در تولید محصولات پتروشیمی داریم بدون شک می‌توانیم به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل شویم.

عضو اتاق بازرگانی تهران با درگفتگو با خبرنگتار نیپنا با تاکید بر لزوم حمایت همه ارکان نظام از صنعت پتروشیمی در شرایط کنونی کشور اظهار کرد: ظرفیت‌ و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران بسیار فراوان است و کشورهای بسیاری علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند، از این رو باید بتوانیم با شیوه‌های مختلف منابع مالی جدید را برای توسعه این صنعت پیشرو تامین کنیم.
علاء میرمحمد صادقی با اشاره به این که صنعت پتروشیمی ایران می‌تواند با تولید محصولات مختلف در توسعه صنعتی و اقتصادی ایران نقش آفرین باشد، گفت: این صنعت نه تنها در داخل، بلکه در خارج از مرزهای این سرزمین نیز امروز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، به گونه‌ای که می‌توان ایران را قطب بزرگ صنعت پتروشیمی در آینده قلمداد کرد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری و تعامل با فعلان صنعت پتروشیمی کشورمان در مسیر توسعه این صنعت است.
عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان این که توسعه پتروشیمی سدی مقاوم در برابر خام فروشی محسوب می‌شود، افزود: بسیاری از طرح‌های اقتصادی نتوانسته‌اند اطمینان سرمایه‌گذاران خارجی را جلب کنند، اما به نظر می‌رسد امروز بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی تمایل زیادی برای مشارکت در طرح‌های پتروشیمی ایران داشته باشند.
وی با تاکید بر این که هم اکنون باید صادرات محصولات پتروشیمی را بیش از گذشته افزایش دهیم، تصریح کرد: با استفاده از مزیت‌هایی که در تولید محصولات پتروشیمی داریم بدون شک می‌توانیم به قطب پتروشیمی منطقه تبدیل شویم.
صادقی با اشاره به اینکه باید فواید و مزیت‌های اقتصادی سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی برای سرمایه گذاران خارجی تشریح شود، گفت: اگر این موضوع اتفاق بیافتد آنها بجای تزریق سرمایه‌های خود به سمت کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، به سمت سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی ایران هدایت خواهند شد.

تعداد بازدید : ۲,۴۴۹