قوانینی که فعالیت پتروشیمی‌ها را رونق می‌دهد باید اجرایی شوند

قوانینی که فعالیت پتروشیمی‌ها را رونق می‌دهد باید اجرایی شوند
(شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۱۵

قوانین و مصوباتی که به نفع پتروشیمی‌ها بوده و می‌تواند به فعالیت آنها رونق بخشد باید اجرایی شوند و مجلس در این مسیر آماده هرگونه همکاری است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا ، با تاکید بر اینکه صادرات محصولات پتروشیمی از اهمیت بسیاری در بخش صادرات غیرنفتی ایران برخوردار است، گفت: قوانینی که فعالیت پتروشیمی‌ها را رونق می‌دهد باید اجرایی شوند.
سکینه الماسی، به راهکارهای موجود برای توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: در شرایط حساس کنونی، تعامل و مشارکت دادن صاحبان فرآیند و بازیگران صنعت پتروشیمی ضروری است، مجلس، دولت، بخش خصوصی، بانک و مشتریان باید در این صنعت با یکدیگر مشارکت و تعامل داشته باشند.
وی با اشاره این که ایران در حوزه پتروشیمی مزیت برتری دارد، افزود: ایران دارای بیشترین ذخایر نفت و گاز است، از این رو می توانیم این مواد را به محصولات نهایی تبدیل کرده و از خام فروشی جلوگیری کنیم و کاهش خام فروشی و حرکت به سوی تولید محصولات نهایی باید از سوی متولیان امر بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: قوانینی که به نفع پتروشیمی‌ها بوده و می‌تواند به فعالیت آنها رونق بخشد باید اجرایی شوند، ما نیز این موارد را پیگیری خواهیم کرد تا شاهد توسعه و افزایش صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان باشیم.
الماسی با تاکید براین که حدود 30 درصد صادرات غیرنفتی ایران مربوط به صادرات محصولات پتروشیمی است، تصریح کرد: افزایش صادرات محصولات پتروشیمی در صورتی محقق می‌شود که به این محصول نگاه ویژه‌ای داشته باشیم و سرمایه گذاری روی آن به صورت جدی دنبال شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۴۴