تایید دو طرح توسعه ای پتروشیمی آرامکو در عربستان و ایالات متحده

تایید دو طرح توسعه ای پتروشیمی آرامکو در عربستان و ایالات متحده
(شنبه ۲۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۲۰

شرکت آرامکو، به تازگی از تایید پیشبرد دو طرح توسعه ای بزرگ برای افزایش ظرفیت تولید محصولات شیمیایی خود در عربستان سعودی و ایالات متحده خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، هیئت مدیره آرامکو ضمن تایید رسمی طرح توسعه ای یادشده در مجموعه پتروپالایشگاهی این شرکت که طرحی مشترک (JV) میان آرمکو و توتال به شمار می رود؛ مقرر کرد اعتبار مورد نیاز برای عملیات مهندسی پایه و طراحی آن نیز تامین شود.
پس از سال ها گفتگو میان دو طرف، آرامکو و توتال در ماه آوریل امسال اعلام کردند که در نظر دارند یک تاسیسات پتروشیمی جدید را در نزدیکی مجموعه SATORP با ظرفیت 400 هزار بشکه در روز در منطقه جبیل عربستان سعودی در ساحل خلیج فارس احداث کنند.
مجموعه جدید به ارزش پنج میلیارد دلار قرار است با با پالایشگاه SATORP که عملیات خود را در سال 2015 میلادی آغاز کرد؛ یکپارچه سازی شود. این مجموعه پتروشیمی شامل یک واحد کراکر با خوراک مخلوط (mixed-feed cracker) است که تا 50 درصد اتان و گازهای خروجی پالایشگاه (refinery off-gas) را برای تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن اتیلن به مصرف می رساند.
هنوز جزئیات بیشتری درباره تاریخ راه اندازی این مجموعه منتشر نشده است.
هیئت مدیره آرامکو همچنین درخواستی را برای تامین اعتبار طرح افزایش ظرفیت تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمی آرامکو در موتیوا انترپرایزز (Motiva Enterprises) به تصویب رساند. موتیوا انترپرایزز زیرمجموعه این شرکت در ایالات متحده محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۲,۴۶۴