دبیر انجمن صنفی کارفرمایی:

ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید

ضرورت هدایت نقدینگی به سمت تولید
(سه شنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۱۹

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت:اگر بستر لازم آماده شود و تولید رشد کند، نقدینگی به سمت تولید حرکت می کند وبسیاری از مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درآیین بزرگداشت روز خبرنگار با قدردانی از مقام خبرنگاران، گفت: به دنیا ثابت کردیم که پای توافقمان هستیم. با نهادینه سازی تولید و توسعه صنعت پتروشیمی، این صنعت می تواند از نفت جلوتر  رود.
مهدوی با تاکید بر این که خبرنگاری کار فکری و روحی بسیار سخت است، گفت: باید بتوانیم نعمت های نظام و جمهوری اسلامی را هم برای ملت خود و هم برای دنیا به تصویر بکشیم. امروز خبرنگاران باید نعمت ها را بازگو کنند، آن هم در این دنیای پرتلاطم که ما هیچ گاه لحظه ای از توطئه های دشمن بی نصیب نبودیم. نمی گویم فقط مثبت بیاندیشید و اگر مشکلی هست نگویید.
وی ادامه داد: تصویر سالمی از جامعه و حرکت های جامعه در سیاست، اقتصاد، فرهنگ و مدیریت باید به تصویر کشیده شود؛  اول خوبی ها، موفقیت ها و پیشرفت ها را بگویید، در عین حال اگر چالشی وجود دارد مسئولان باید به آن بیاندیشند .
دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه دیوانه ای چون ترامپ آمده و گوشه ای از توافق برجام را خراب کرده است، اظهار کرد: با این وجود می دانیم که قبل از توافق برجام دنیا با اهرم سازمان ملل علیه ما رفتار می کرد اما امروز اینگونه نیست. این را باید بگوییم که به دنیا ثابت کردیم که اهل تعامل و گفتگو هستیم حتی اگر برجام هیچ برای ما نداشته باشد. به دنیا گفتیم که ما به توافقمان پایبندیم؛ این ها دستاورد است.
مهدوی تصریح کرد: پتروشیمی نعمتی است که خداوند به ما داده است. ما باید به کمک شما واقعیت های این صنعت را به جامعه معرفی کنیم و نگذاریم بدون نظر کارشناسی ودرنظرگرفتن واقعیت ها، به صنعت و تولید ضربه بزنند.
وی با بیان اینکه خبرنگار باید با علم قلم بزند و بنویسد و اگر علم و آگاهی نبود، از سخنان پیروی نشود،افزود:وقتی خبری درست نباشد جامعه ملتهب می شود و رفع این التهاب زمان براست.  
مهدوی خاطرنشان کرد: مشکل امروز کشور ناشی ازاین است که به تولید اهمیت داده نشده است. چرا نقدینگی به سمت تولید نرفت؟ به دلیل  اینکه به تولید توجه نشده است. اگر بستر لازم آماده شود و تولید رشد کند، نقدینگی به سمت تولید حرکت می کند؛ مشکل ما این است که تولید را نتوانستیم نهادینه کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۲۸۵