با وجود تاثیر تحریم بر پتروشیمی

برنامه توسعه پتروشیمی ادامه خواهد یافت

برنامه توسعه پتروشیمی ادامه خواهد یافت
(سه شنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۰۳

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت :کشور جنگ و تحریم را پشت سر گذاشته و با برنامه مقابل این نابسامانی می ایستد و ما با وجود تاثیر تحریم بر صنعت پتروشیمی آمادگی کامل داریم تا برنامه های پیش بینی شده را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در آیین بزرگداشت روز خبرنگاراظهارکرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی بعد از خصوصی سازی و اجرای اصل ۴۴ بیشتر سیاستگذاری صنعت را بر عهده داشته و سرمایه‌گذاری و بنگاه داری به بخش خصوصی و نهادهای عمومی و غیر دولتی واگذار شده و هلدینگ های پتروشیمی دارایی دارند و با استفاده از سرمایه مادی و معنوی امیدواریم شاهد توسعه بیشتر صنعت باشیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: خبرنگاران می توانند منتشر کننده اخلاق و نشاط در جامعه باشند و راه نجات کشور و مبارزه با فساد بها دادن به خبرنگاران است و هرچه خبرنگاران آزادتر باشند فساد کمتر می‌شود.
وی تصریح کرد: همه شما می توانید ما را نقد کنید نقدی که در راستای سازندگی و اصلاح امور باشد . خبری که همراه با سند نیست منتشر نکنید و اخلاق را رعایت کنید.
نوروز زاده در جمع خبرنگاران در مورد نرخ ارز گفت: ارز موجود در کشور ناشی از صادرات نفت و پتروشیمی و محصولات غیر نفتی است با توجه به شرایط موجود دولت برای ساماندهی قیمت ارز، نرخ ارز برای کالاهای اساسی را ۴۲۰۰ تومان و بقیه موارد که از بازار ثانویه عرضه می‌شود در حال حاضر حدود ۸ هزار تومان است و کسانی که می خواهند کالا یا خدمات وارد کنند نیز از طریق بازار ثانویه به ارز دسترسی خواهند داشت.
وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم بر اساس آمار سال قبل ارز حاصل از پتروشیمی ها که در بازار ثانویه عرضه می‌شود ماهانه یک میلیارد دلار باشدکه بخشی از آن صرف هزینه‌های جاری خودشان مانند تجهیزات و کاتالیست شده و بقیه در بازار عرضه می شود.
نوروز زاده در مورد افزایش نرخ خوراک گفت: در حال حاضر قیمت خوراکی که پتروشیمی ها می گیرند زیر۴هزار تومان است  و ارزی که در بازار عرضه می کنند در بازار ثانویه است و سیاستگذاری این موضوع با  بانک مرکزی است.
وی در مورد تحریم های احتمالی و راهکارهای مقابله با آن گفت: کشور جنگ و تحریم را پشت سر گذاشته و با برنامه مقابل این نابسامانی می ایستد و ما با وجود تاثیر تحریم بر صنعت پتروشیمی آمادگی کامل داریم تا برنامه های پیش بینی شده را ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: میزان عرضه وتقاضای کالاهای پتروشیمی در جهان مشخص وتعریف شده است وحذف محصولات پتروشیمی ایران از بازار جهانی ممکن نیست .
نوروزاده گفت: صادرات در چند ماه نخست امسال افزایش داشته ودر حال حاضر نگران تحریم نیستیم.

تعداد بازدید : ۱,۹۱۷