جزئیات سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری کنسرسیوم آسیایی در پتروشیمی ایران/ اروپایی ها به دنبال کسب مجوز برای حضور در ایران

جزئیات سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری کنسرسیوم آسیایی در پتروشیمی ایران/ اروپایی ها به دنبال کسب مجوز برای حضور در ایران
(دوشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۴۳

کنسرسیوم بزرگ آسیایی در حال نهایی کردن جزییات سرمایه گذاری بیش از 7 میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی ایران است.

حسین علیمراد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: بزودی توافق نهایی برای حضور یک کنسرسیوم بزرگ آسیایی در صنعت پتروشیمی ایران به امضا خواهد رسید و این کنسرسیوم در فاز نخست حدود 2 میلیارد دلار در یک بازه زمانی 3.5 ساله در ایران سرمایه گذاری می کند و در فاز دوم نیز حدود 5 میلیارد دلار درکل به مدت 5 تا 6 سال اقدام به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان خواهد کرد.
وی افزود: این کنسرسیوم معتبر آسیایی اعلام کرده است که تحریم های امریکا تاثیری در روند فعالیت های آنان نخواهد داشت و در حال مذاکره هایی نهایی برای نحوه حضور در کشورمان و نیز پیدا کردن شریکی ایرانی هستند و دراین راستا چند هلدینگ معتبر به آنها معرفی شده است.
علیمراد تصریح کرد: این کنسرسیوم در حال حاضر چندین طرح بزرگ نفتی و پتروشیمی را در قاره آسیا ساخته است و ما نیز با راستی آزمایی این کنسرسیوم را پایش کرده و پس از ان اطمینان حاصل کردیم.
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که شرکت اصلی آنها به ثبت رسیده است گفت: آخرین هماهنگی ها با وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز بانک عامل توسط این کنسرسیوم در ایران انجام شده است و پیش بینی می کنیم با توجه به هماهنگی های انجام شده با تمام ارکان دولت ، فرایند حضور وسرمایه گذاری با همکاری تمامی متولیان امر بدون هیچ مشکلی نهایی شود.
وی ادامه داد: حضور و سرمایه گذاری این شرکت و همکاری با بخش خصوصی کشورمان نوید بخش تداوم توسعه در صنعت پتروشیمی ایران خواهد بود واگر شریک قدرتمند ایرانی داشته باشند برنامه ریزی های انجام شده با شتاب بیشتری محقق خواهد شد.
اروپایی ها به دنبال کسب مجوز برای حضور در ایران
مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره پیگیری تفاهم نامه های امضا شده با شرکت های معتیر اروپایی و آسیایی گفت: تاکنون هیچ شرکتی بطور رسمی با ما قطع ارتباط نکرده است بطوری که تعدادی از شرکت های اروپایی به ما اعلام کرده اند به دنبال کسب مجوز از اتحادیه اروپا و کشورهایشان مطابق برجام برای حضوردر صنعت پتروشیمی ایران هستند.
وی تصریح کرد: تاکنون هیچ شرکت اروپایی که شرکت ملی صنایع پتروشیمی با آنها ارتباط داشته است دفتر خود را در تهران تعطیل نکرده است ونمایندگان آنها فعال هستند.

تعداد بازدید : ۲,۵۵۰