عرضه گسترده انواع ارز توسط پتروشیمی جم/تزریق ارز به بازار ثانویه ادامه خواهد یافت

عرضه گسترده انواع ارز توسط پتروشیمی جم/تزریق ارز به بازار ثانویه ادامه خواهد یافت
(یکشنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۲۱

بنابر مصوبه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی از سوی پتروشیمی جم در روز 16 مرداد بالغ بر 5 میلیون دلار، 2/5 میلیون یورو و 20 میلیون درهم در بازار ثانویه عرضه گردید.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، از ابتدای سال جاری این شرکت در راستای متعادل کردن بازار ارز و پیروی از سیاست های ارزی دولت اقدام به توزیع گسترده انواع ارز نموده است. طبق این گزارش تاکنون معادل 179/825/738 دلار از ابتدای فروردین سال جاری توسط پتروشیمی جم به بازار عرضه شده است.
در این رابطه میرافضلی مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: بنابر مصوبه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، فلزی - معدنی، از سوی پتروشیمی جم در روز 16 مرداد بالغ بر 5 میلیون دلار، 2/5 میلیون یورو و 20 میلیون درهم در بازار ثانویه عرضه گردید و پتروشیمی جم در روزهای آینده نیز اقدام به فروش ارز در بازار ثانویه خواهد کرد.
وی همچنین اعلام داشتند که پتروشیمی جم کلیه ارز انتقالی از سال 1396 به سال 1397 و ارزهای حاصل از فروش های صادراتی خود در سال 1397 را در سامانه نیما و طبق بخشنامه های بانک مرکزی به فروش رسانده است.
میرافضلی در پایان اشاره نمود شرکت پتروشیمی جم خود را متعهد به اجرای دقیق و شفاف سیاست های پولی و ارزی دولت دانسته و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد. برهمین اساس نیز تمامی ارکان این شرکت ملزم به اجرای دقیق قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی جهوری اسلامی ایران می باشند.

تعداد بازدید : ۲,۶۵۸