تعرفه تلافی جویانه چین بر متانول وارداتی از ایالات متحده

تعرفه تلافی جویانه چین بر متانول وارداتی از ایالات متحده
(یکشنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۱۷

چین به تازگی تعرفه ای تلافی جویانه را بر متانول وارداتی از ایالات متحده اعمال کرده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، چین به تازگی تعرفه ای تلافی جویانه را بر متانول وارداتی از ایالات متحده اعمال کرد که به بالا گرفتن جنگ تجاری میان دو کشور دامن می زند.
پرسش پیش روی تحلیگران این است که تولیدکنندگان چگونه قادر به پرداخت تعرفه 25 درصدی پیشنهاد شده برای محموله های ارسالی از ایالات متحده که در شهر نانتانگ چین یا دیگر شهرهای این کشور پهلو می گیرند؛ خواهد بود.
یکی از تولیدکنندگان متانول مستقر در آمریکای شمالی می گوید: پرسش یادشده سوالی اساسی در هفته منتهی به یکشنبه 21 مرداد ماه محسوب می شود.
تولیدکننده دیگری معتقد است: با اوضاع فعلی صنعت متانول ایالات متحده باید با تجدید نظر درباره مقاصد صادراتی خود که چین یکی از مهمترین آن ها به شمار می رود؛ محموله های خود را به بازار کشورهایی مانند ترینیداد، زلاندنو و خاورمیانه یعنی مناطقی که تولیدکنندگان آمریکایی در آن ها مجتمع هایی برای تولید در اختیار دارند؛ روانه کند.
جان فلورن، مدیر عامل شرکت متانکس، پیشتر در کنفرانسی در ماه ژوئیه امسال با اشاره به همین موضوع عنوان کرد: یکی از نقاط قوت شرکت ما در اختیار داشتن 6 سایت تولید در نقاط مختلف جهان است.
سایت های یادشده شامل زلاندنو، شیلی، ترینیداد، ایالات متحده، کانادا و مصر می شود.
تعرفه تلافی جویانه از سوی چین در پاسخ به تعرفه های اعمال شده بر لیست بلند بالایی از کالاهای چینی وارداتی به آمریکا اعمال شد.

تعداد بازدید : ۱,۶۰۱