ایران در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت بی‌نظیری دارد

ایران در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت بی‌نظیری دارد
(یکشنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۲۵

صنعت پتروشیمی ایران می تواند با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی محصولات متنوعی را روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران امکان توسعه زیادی دارد، گفت: موقعیت جغرافیایی ایران در مقایسه با سایر کشورهای دارنده ذخایر گاز بهتر است، از این رو می توان گفت، کشورمان در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت بی‌نظیری دارد.
وی ادامه داد: صنایع تکمیلی پتروشیمی از مزیت‌های مهم ایران هست، مزیتی که در واقع هیچکدام از کشورهای منطقه از آن برخوردار نیستند و باید این نکته را مورد توجه قرار داد که ایران در منطقه خاورمیانه در توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی ظرفیت بالایی دارد.
امیری با بیان این که ایران در زمینه صنایع تکمیلی رشد داشته و رشد منابع انسانی این صنعت نیز بسیار بوده است، تاکید کرد: در برنامه توسعه آینده، نباید نگاه ماتنها معطوف به صنایع مادر پتروشیمی باشد، بلکه باید در ادامه به صنایع تکمیلی  نیز توجه کرد و در این مسیر مجلس آماده هرگونه همکاری و حمایت است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سرمایه گذاری درصنعت پتروشیمی یکی از راه های جلوگیری از خام فروشی است، این صنعت از نظر اقتصادی بازدهی بالایی داشته و تا حدی نیز می تواند اشتغالزایی ایجاد کند بنا بر این همه باید از توسعه متوازن این صنعت حمایت کنند.
امیری خامکانی به نقش منابع انسانی در صنعت پتروشیمی ایران اشاره کرد و گفت: در بخش خصوصی و غیر دولتی توانایی فنی و مهندسی خوبی وجود دارد و با وجود نیروی انسانی توانمندی که در این صنعت فعال هستند، پتروشیمی در سالیان گذشته رشد کرده است و همین امر یعنی دارا بودن نیروهای کار آمد و متخصص مزیتی ارزشمند برای صنعت پتروشیمی کشورمان به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۱,۸۷۴