عملکرد چشمگیر پتروشیمی سیبور روسیه در نیمه نخست سال2018

عملکرد چشمگیر پتروشیمی سیبور روسیه در نیمه نخست سال2018
(شنبه ۲۰ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۱۱

درآمد کل شرکت سیبور با رشد 21.6 درصدی به سه میلیارد و 360 میلیون یورو رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ،گزارش غول پتروشیمی روسیه برای نیمه اول سال جاری میلادی نشان دهنده عملکرد چشمگیر شرکت سیبور در 6 ماهه نخست سال 2018 است.
بر اساس گزارش یاشده، درآمد کل این شرکت با رشد 21.6 درصدی به سه میلیارد و 360 میلیون یورو رسید. از طرفی حجم فروش محصولات پلی پروپیلن، پلی اتیلن و الاستومرهای سیبور رشد قابل ملاحظه ای را در این مدت نشان می دهد.
سود پیش از مالیات (pre tax profits) گروه در این بازه زمانی با افزایش 18.7 درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیارد و 160 میلیون یورو رسید. اما سود خالص شرکت در نیمه اول امسال با بیش از 30 درصد کاهش به 598 میلیون یورو کاهش یافت.
کاهش سود خالص اشاره شده بیشتر به دلیل درآمد حاصل از فروش طرح مشترک (JV) سیبور موسوم به JSC Uralorgsintez در نیمه اول سال 2017 میلادی در مقابل ضرر حاصل از فعالیت های شرکت FX، از زیرمجموعه های سیبور، در نیمه اول سال جاری میلادی است.
رشد ادامه دار تقاضا برای محصولات پتروشیمی حجم فروش محصول پلی پروپیلن این شرکت را علی رغم عملیات تعمیر و نگهداری در مجتمع توبولسک (Tobolsk) نسبت به مدت مشابه پارسال تا 5.4 درصد افزایش داد و به 293 هزار تن رساند. پلی اتیلن سبک خطی نیز به لطف افزایش صادرات به چین و اروپا، با سه درصد افزایش به 136 هزار تن رسید.

تعداد بازدید : ۱,۶۳۱