تداوم صدرنشینی گروه شیمیایی و پتروشیمی

تداوم صدرنشینی گروه شیمیایی و پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۴۶

گروه شیمیایی در معاملات امروز بورس صدرنشین شد به طوری که در این گروه 168 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 355 میلیارد ریال داد و ستد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه( ۱۷ مرداد )   رشد  را تجربه نکرد وبا کاهش ۲۰۶۲ واحدی به رقم ۱۳۱ هزار و ۵۲۱ واحد رسید.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۶۵۸ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۲ میلیارد و ۲۲۶ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۲۴ هزار و ۳۸۷ نوبت دادوستد بود.

شاخص کل هم وزن با کاهش ۳۶ واحدی عدد ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد را تجربه کرد. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش ۱۶۲۴ واحدی به عدد ۱۴۰ هزار و ۳۷۰ واحد دست یافت. شاخص بازار اول هم در حالی با کاهش ۱۳۳۵ واحدی به رقم ۹۵ هزار و ۷۷۰ واحد رسید که شاخص بازار دوم با ۴۹۸۵ واحد کاهش روی رقم ۲۶۷ هزار و ۳۰۱ واحد ایستاد.

امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۴۳۹ واحد، فولاد مبارکه با ۲۲۱ واحد و پتروشیمی پارس با ۲۰۸ واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی پردیس با ۹۰ واحد، بانک ملت با ۵۹ واحد و ارتباطات سیار ایران با ۴۵ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با کاهش ۳۲ واحدی عدد یک هزار و ۴۹۹ واحد را تجربه کرد و، بیش از 634 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 433 میلیارد ریال داد و ستد شد.

در معاملات امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون) و زاگرس (پتروشیمی زاگرس) با افت خود بیشترین نقش را در افت آیفکس داشتند.

تعداد بازدید : ۲,۰۴۳