بازدید نوروززاده از مراحل پایانی راه اندازی پتروشیمی مرجان

بازدید نوروززاده از مراحل پایانی راه اندازی پتروشیمی مرجان
(چهارشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۱

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مراحل پایانی راه‌اندازی پتروشیمی مرجان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت ازطرح تولید متانول مرجان بازدید کردند و در جریان آخرین مراحل راه اندازی قرار گرفتند ، در جریان این بازدید اعلام شد که پتروشیمی مرجان با سرمایه‌گذاری شرکت شستان 67 درصد، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین 17 درصد وپتروشیمی فن آوران 16 درصد و با ظرفیت 1 میلیون و ششصد هزارتن در آستانه افتتاح قرار دارد.
علی محمد بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد آخرین وضعیت این طرح پتروشیمی اظهارکرد: با تامین متانول از پتروشیمی زاگرس واحد تقطیر تست و وارد سرویس شد و آخرین اصلاح آن که احیا ی کاتالیست است تا چند روز آینده انجام خواهد شد و پتروشیمی مرجان آماده تولید خواهد بود.
بر اساس این گزارش این طرح دارای دو مخزن ۵ هزارتنی برای مصارف روزانه و یک مخزن ۱۵ هزارتنی برای ورودی در خود طرح و دو مخزن ۶۰ هزار تنی در مخازن سبز است. همه فعالیت بصورت  زنده در اتاق کنترل قابل بررسی است و بیشتر تجهیزات آن با استفاده از توان داخلی ساخته شده است.
طرح متانول مرجان در صورت تامین آب مورد نیاز می تواند برابر با ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی خود تولید داشته باشد آب مصرفی این طرح در مکاپ کولینگ ۳۵۰ هزار مترمکعب و در بویلر ۱۵۰ هزار متر مکعب است.
ایستگاه گاز نیز با حدود ۸۰ درصد ظرفیت خود یعنی ۱۲۷ هزار نرمال مترمکعب در ساعت از ۱۶۴ هزار مترمکعب کار می کند

تعداد بازدید : ۶,۹۶۰