ضرورت سیاستگذاری کلان برای تحقق مسئولیت های اجتماعی

ضرورت سیاستگذاری کلان برای تحقق مسئولیت های اجتماعی
(سه شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۵:۱۵

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکتهای پتروشیمی باید با همکاری وتعامل برنامه ریزی جامعی را برای تحقق مسئولیت های اجتماعی هدفگذاری کنند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، در پنجاه و یکمین جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس که امروز سه شنبه( 16 مرداد ماه) با حضور نوروززاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس و یوسفی رییس منطقه ویژه اقتصادی پارس و مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی برگزار شد نوروززاده ضمن معرفی اسماعیل قنبری به عنوان رییس شورای راهبردی در مورد نتایج جلسه شورای سیاستگذاری گفت: صنعت پتروشیمی را بخش خصوصی اداره می کند اما زیر ساخت های لازم توسط دولت تامین می‌شود و باید پاسخگو باشد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: برای تامین رضایت مردم باید بین شرکت های پتروشیمی هماهنگی وجود داشته باشد . بر این اساس در شورای سیاستگذاری سه دسته هزینه مشخص شد: اول هزینه های جاری شرکت ها در عسلویه، دوم هزینه پروژه‌های عمرانی داخل فنس های منطقه عسلویه و در آخر پروژه‌های عمرانی شهر عسلویه جم و کنگان بود.

وی افزود: با توجه به جمع بندی صورت گرفته هزینه‌های جاری و عمرانی داخل منطقه ویژه توسط شرکت ها مصوب و اجرا می شود اما پروژه‌های عمرانی استان با ساماندهی کمیته برنامه‌ریزی استان و زیر نظر استاندار مصوب و هزینه خواهد شد. این نکته حایز اهمیت است که پروژه ها باید در جایی باشد که پتروشیمی ها بطور مستقیم حضور دارند.

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز درنشست شورای راهبردی گفت: موضوع مسئولیت‌های اجتماعی روشن است و باید منابع آن‌را پرداخت کنیم، اما این پروژه‌ها باید بیشترین رضایتمندی را در مردم ایجاد کند و منابع مالی صرف شده نتیجه مثبتی در پی داشته باشد.

 بر اساس این گزارش در خصوص طرح اصلاح فرمول تسهیم قدرالسهم شرکتهای پتروشیمی بنابر پیشنهاد مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار شد شرکتهای متقاضی تغییر فرمول پیشنهادات خود را ظرف ۲۰ روز آینده اعلام کنند و تیم کارشناسی هم موضوع را بررسی کند و در نهایت پس از یکماه در شورای سیاستگذاری فرمول مورد تایید اعلام شود.
در این جلسه همچنین مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی مباحثی را در خصوص ضابطه‌مندی پرداخت ها ، هماهنگی با سازمان منطقه ویژه برای جلوگیری از موازی کاری و یافتن راهکار تضمین پرداخت عنوان کردند.

 
تعداد بازدید : ۲,۴۹۵