نصب موفقیت آمیز سقف مخزن اتان طرح پتروشیمی گچساران

نصب موفقیت آمیز سقف مخزن اتان طرح پتروشیمی گچساران
(سه شنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۱۶

سقف مخزن دو جداره اتان طرح پتروشیمی گچساران با روش ایر رایزینگ در کمترین زمان و با موفقیت نصب شد.

به گزارش نیپنا به  نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی گچساران، سقف مخزن دو جداره اتان پتروشیمی گچساران در کمترین زمان و با موفقیت نصب شد.
مدیر سایت پتروشیمی گچساران ضمن بیان این خبر اظهار داشت: جهت نصب سقف این مخزن از روش ایر رایزینگ و در کمتر از دو ساعت و بدون جرثقیل و با استفاده از فشار هوا بهره گرفته شد.
مهندس منصور صفرپور وزن سقف این مخزن را ۱۲۰ تن اعلام و افزود: سقف این مخزن با قطر ۳۴ متر تا ارتفاع ۲۶ متر جابجا و توسط گروه جوشکاری با موفقیت و بدون هیچگونه حادثه ای و در کمترین زمان به بدنه متصل شد.
رییس ساختمان و نصب پتروشیمی گچساران در ادامه بیان داشت: این مخزن از نوع دو جداره بوده و به منظور نگه‌داری اتان در دمای ۹۵ درجه زیر صفر در واحد الفین این شرکت به کار می رود.
صفرپور در پایان اظهار داشت: این مخزن ظرفیت ذخیره بیش از ۱۷ هزار متر مکعب اتان را دارا می باشد و مخزن دیگری در جنب آن با ظرفیت ۳۰هزار مترمکعب جهت ذخیره اتیلن طراحی گردیده که سقف آن نیز در آینده نزدیک به همین روش بالا رفته و نصب خواهد شد.
بر اساس این گزارش هدف از احداث طرح پتروشیمی گچساران، تأمین خوراک مجتمع‌های پتروشیمی پترول در منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون و نیز مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) می‌باشد.

تعداد بازدید : ۲,۴۰۸