لزوم توانمند سازی افراد برای مدیریت بحران در شرایط اضطراری

لزوم توانمند سازی افراد برای مدیریت بحران در شرایط اضطراری
(شنبه ۱۳ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۴۶

مدیریت بحران و توانمند سازی کارکنان برای حفظ آمادگی در شرایط بحرانی باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد.

سعید باغبانی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد نیاز های ایمنی و بهداشت و محیط زیست منطقه ماهشهر گفت: با وجود اقدامات اصلاحی آلاینده‌ها که در سال ۹۱ در منطقه انجام شده است اما نیازمند ممیزی جدید و ارزیابی آلودگی هوا است که پایش وضعیت آلایندگی ماهشهر به عنوان یکی از برنامه های اصلی شورای راهبردی درسال جاری خواهد بود.
وی ادامه داد: با وجود نظارت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بر عملکرد محیط زیستی شرکت های پتروشیمی اما هنوز هم در برخی منطقه ها، استانداردهای مناسب مبتنی بر تجمیع آلاینده هادر حد مطلوب نیست  و قرار شده  است سازمان محیط زیست سرفصل های تجمیعی را در اختیار ما قرار دهد تا بر اساس آن اقدام های سالم سازی را انجام دهیم.
مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی توانمند سازی افراد برای مدیریت صحنه در شرایط اضطراری را یکی از فعالیتهای اصلی ایمنی در مناطق پتروشیمی دانست و گفت: وزارت نفت به همراهی یک شرکت فرانسوی گروهی از شرکت‌های نفتی و تابعه را برای فرماندهی صحنه آموزش می دهد که در دور دوم این آموزش ۵ نفر از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی حضور دارند که آموزش های لازم را خواهند دید. همچنین قصد داریم این آموزش ها را به بخش خصوصی هم تسری داده و مدیران عامل شرکت ها را نیز برای فرماندهی صحنه آموزش دهیم.
باغبانی معتقد است ارزیابی ریسک مناطق پتروشیمی و شناسایی نیازهای مقابله با حوادث احتمالی بطور کامل مشخص نشده است و اظهار داشت: باید نقاطی را که نیاز به اصلاح دارد بهبود یابد. به عنوان مثال وقتی بحث خرید تجهیزات را مطرح می کنیم منظور این نیست که ایستگاههای بزرگ و مجهز آماده کنیم زیرا تکنولوژی واحد‌های پتروشیمی به صورت خودکار پاشش آب و فوم اطراف مخزن و سیستم قطع کننده و ایزوله سازی دارد بنابراین شناسایی نیاز مجتمع ها، رسیدن به یک برآورد منطقی برای داشتن امکانات مقابله است که با ارزیابی ریسک منطقه و پهنه بندی خطر امکان پذیر است.

تعداد بازدید : ۱,۹۵۶