رشد 81 درصدی سود سابک

رشد 81 درصدی سود سابک
(دوشنبه ۸ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۴۷

سود خالص شرکت سابک عربستان در سه ماهه دوم سال جاری میلادی یک میلیارد و 790 میلیون دلار بوده است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا (tradearabia)، غول صنایع شیمایی و پتروشیمی عربستان سعودی موسوم به سابک به تازگی در یک بیانیه بورس اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه ماهه دوم سال جاری میلادی 6 میلیارد و 700 میلیون ریال سعودی (معادل یک میلیارد و 790 میلیون دلار) بوده است.

این رقم نشان دهنده رشد 81 درصدی نسبت به رقم سه میلیارد و 710 میلیون ریال سعودی (معادل 989 میلیون و 60 هزار دلار) در مدت مشابه سال گذشته میلادی است.

گزارش منتشر شده از سوی رویترز به نقل از سابک می گوید: عملکرد مثبت شرکت سابک در این بخش بیشتر به رشد قیمت تولیدات و افزایش حجم فروش این شرکت مربوط می شود.

این گزارش می افزاید: بیشتر تحلیلگران به طور میانگین رقمی حدود پنج میلیارد و 800 میلیون ریال سعودی (معادل یک میلیارد و 550 میلیون دلار) را برای سود خالص سابک در بازه زمانی یادشده پیش بینی کرده بودند.

از طرفی فروش سه ماهه این شرکت (Quarterly sales)، با رشد 26 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال، به 43 میلیارد و 28 میلیون ریال سعودی (معادل 11 میلیارد و 540 میلیون دلار) رسید و نسبت به سه ماهه اول امسال نیز سه درصد بالاتر گزارش شد.

شرکت صنایع شیمیایی سابک عربستان و غول پتروشیمی این کشور در حوزه های متنوعی شامل طیف وسیعی از مواد شیمیایی، کود، پلیمر، پلاستیک، استخراج معادن و فلزات، فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ریاض عربستان سعودی واقع شده است.

تعداد بازدید : ۲,۳۰۸