مشارکت راهبردی آرامکو و سابک

مشارکت راهبردی آرامکو و سابک
(یکشنبه ۷ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۱۷

شرکت سعودی آرامکو به تازگی از مذاکره برای خرید سهامی راهبردی در شرکت سابک، خبرداد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت سعودی آرامکو به تازگی تایید کرد که در مرحله مذاکرات اولیه برای خرید سهامی راهبردی در شرکت سابک، غول صنایع شیمایی و پتروشیمی عربستان سعودی، است.

مقامات شرکت سعودی آرامکو در شهر الظهران این کشور روز 19 ژوئیه امسال در بیانیه ای برای پاسخ به گمانه زنی های صورت گرفته از سوی مطبوعات در ارتباط با خریداری مالکیت های ممکن توسط این شرکت عنوان کرد: هم اکنون در حال مطالعه و بررسی چند فرصت کسب مالکیت تازه و سهام در سطح داخلی و بین المللی از جمله سابک هستیم.

این بیانیه می افزاید: مطالعات در دست بررسی همراستا با راهبرد شرکت برای متوازن سازی پورتفولیوی محصولات و خدمات سعودی آرامکو با حرکت بیشتر به سمت صنایع پایین دستی و پتروشیمی است.

مقامات این شرکت خاطرنشان کردند: هر گونه قرارداد خریداری مالکیت جدید معامله ای خصوصی (private transaction) خواهد بود و شامل سهام عمومی (public shares) سابک نمی شود.

شرکت سابک مستقر در شهر ریاض عربستان سعودی است و دفاتر مرکزی آن در آمریکای شمالی در شهر هیوستون قرار دارند. این شرکت در سطح بین المللی یکی از شناخته شده ترین عرضه کنندگان پلی اتیلن، پلی کربنات و دیگر رزین های مورد استفاده در انواع کالا و کاربردهای مهندسی به شمار می رود.

سابک که بیشتر سهام آن در اختیار دولت عربستان سعودی است؛ نزدیک به بیش از 34 هزار کارمند در اختیار دارد و در سال 2017 موفق شد فروشی حدود 40 میلیارد یورو (معادل 43 میلیارد و 400 میلیون دلار) را به ثبت برساند.

تعداد بازدید : ۲,۵۸۶