معامله 19 میلیون سهم هلدینگ های خلیج فارس و پارسیان

معامله 19 میلیون سهم هلدینگ های خلیج فارس و پارسیان
(سه شنبه ۲ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۶:۳۳

۵.۵ میلیون سهم هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان و ۱۳.۵ میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج،فارس به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه( 27 تیر ماه ) با کاهش 263 واحدی به رقم 108 هزار و 395 واحد رسید.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 270  میلیارد  تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 109 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 81 هزار و 617 نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل هم ‌وزن با کاهش 12 واحدی عدد 18 هزار و 270 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 386 واحدی به رقم  117 هزار و 387 واحد دست یافت.

 بر پایه این گزارش ، شاخص بازار اول در حالی با کاهش 137 واحدی به رقم 78 هزار و 492 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 791 واحدی عدد  222 هزار و 385 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون کاهش چندانی بر روی رقم یک هزار و 218 واحد متوقف شد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های سایپا با 77 واحد ، تاپیکو با 71 واحد و فولاد خوزستان با 69 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های  نفت سپاهان با 37 واحد، ملی صنایع مس ایران با 32 واحد و پتروشیمی فناوران با 29 واحد افزایش، بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از ۴۷ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۱۶.۵ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت، در صنایع پتروشیمی خلیج،فارس ۱۳.۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین در ملی صنایع مس ایران ۱۲ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو بود. همین وضعیت در سیمان کرمان با جابجایی ۷.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۲ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده تکرار شد. در گسترش سرمایه‌‌گذاری ایرانیان نیز بیش از ۵.۵ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. ۵.۵ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش کمتر از ۱.۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه بود.
تعداد بازدید : ۱,۱۹۳