همکاری بخش خصوصی و دولت پلی به سوی توسعه پایدار

همکاری بخش خصوصی و دولت پلی به سوی توسعه پایدار
(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۰۶

صنعت پتروشیمی ایران با همکاری دولت و بخش خصوصی می تواند هدف های پیش بینی شده خود را محقق کرده و در مسیر توسعه پایدار نقش آفرین باشد.

عادل نژاد سلیم مدیرعامل پیشین هلدینگ خلیج فارس درگفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت همکاری بخش خصوصی و دولت برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده در صنعت پتروشیمی اظها رکرد: جای اهداف و ابزار نباید تغییر کند زیرا زمانی که جا به جا شود انرژی کشور (دولتی و خصوصی) صرف مسائل جانبی خواهد شد.
وی تصریح کرد: باید تلاش شود تا آشتی بین بخش خصوصی و دولت اتفاق بیافتد و ساختاری منسجم نهادینه شود.البته اکنون کارها و فعالیت های مطلوبی نسبت به سال های قبل انجام شده و بخش خصوصی در جلسات دولت شرکت می کند اما همچنان جای کار وجود دارد و همواره باید نخبگان سیاسی و فکری با هم متحد باشند.
مشاور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارسیان ادامه داد: باید یاد بگیریم که خوشبختی همه ما در حفظ منافع ملی است و مبادا منافع ملی را به خاطر منافع شخصی زیر پا بگذاریم. اگر این موضوع در جامعه و یا صنعت نهادینه شود با توجه به اینکه ملت ایران ملتی تلاشگر و مقاوماست منافع شخصی به سرانجام نخواهد رسید.
وی با اشاره به این که توسعه پتروشیمی در کشورمان بودجه، امکانات، انگیزه و فروش محصولات را می خواهد گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به وجود زیر ساخت های موجود، روند رشد خود را می داند و به راحتی مسیر توسعه را طی خواهد کرد به شرط این که برخی مشکلات حل شود.
نژاد سلیم افزود: با برنامه ریزی درست و با دراختیار قراردادن امکانات به بخش خصوصی، تامین خوراک، جهت دهی و اولویت بندی طرح ها و همچنین فراهم کردن سرمایه از طرف بخش خصوصی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا پایان برنامه ششم می تواند رشدی قابل توجه را تجربه کند.

تعداد بازدید : ۲,۳۹۵