تاکید نوروززاده بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش

تاکید نوروززاده بر لزوم تکمیل زنجیره ارزش
(چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۵۷

صنعت پتروشیمی ایران درصورت تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی می تواند در رشد اقتصادی کشور بیش از پیش نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درنشست هیئت مدیره پتروشیمی شازند در مورد جایگاه این واحد تولیدی اظهار کرد: پتروشیمی شازند  یکی از مجموعه  های کلیدی صنعت پتروشیمی است که  تنوع محصولات پتروشیمی  و داشتن واحدهای  تولیدی مختلف  با لیسانس های متنوع مزیتی برای این مجتمع است.
وی افزود: با هدف توسعه صادرات غیر نفتی اکنون دولت به صنعت پتروشیمی توجه بیشتری دارد که نشان دهنده مزیت بالای این صنعت و ارزش افزوده بالای آن است. در حال حاضر بیش از ۶۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است و پیش بینی می شود که در آینده بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه ‌گذاری شود.
نوروز زاده خاطرنشان کرد : شرکت ملی صنایع پتروشیمی قبل از خصوصی سازی تعاریف واحد‌های بین مجتمعی انجام داده است و واحدها مانند زنجیره ای پیوسته احداث شده اند. اما با اصل ۴۴ قانون اساسی مالکیت هر واحد جدا شده و هر واحد بر اساس سیاست های خود پیش می رود که دربرخی از واحد ها دچار مشکلاتی مانند کمبود خوراک مواجه هستیم براین اساس باید تلاش کنیم که اصل ۴۴ قانون اساسی اصلاح شود تا مشکلات واحد‌های پتروشیمی حل شود.
وی افزود : اصلاح اصل ۴۴ به این معنا نیست که دولت سرمایه‌گذاری کند اما دولت می تواند یک نماینده مانند شرکت ملی صنایع پتروشیمی داشته باشد که با توان دولت در خدمت بخش خصوصی باشد. در حال حاضر بخش خصوصی نیاز به کمک دارد.
وی همچنین خواست تا یک ستاد مشترک بین واحد‌های تولیدی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگاه صنعت نفت تشکیل شود تا امکان احیا کارخانه ها به عنوان واحد‌های مستقل بزرگ در نقاط کشور ایجاد شود، که منجر به اشتغال‌زایی وایجاد ارزش افزوده بیشتری شود .

پژوهش و فناوری رمز پیشرفت در صنعت پتروشیمی

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گقت: توجه و حمایت از پژوهش و فناوری می تواند منجر به تحول در صنعت پتروشیمی ایران شود.
به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت عصر دیروز از تجهیزات و دستاوردهای  شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی واحد اراک بازدید کردند و درجریان آخرین فعالیت های این مرکز قرار گرفتند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه پژوهش و فناوری در صنعت پتروشیمی با هدف دستیابی به فناوری‌های روزآمد دنیا حمایت می‌کند.
بر اساس این گزارش ، این واحد علاوه بر ده ها پایلوت آزمایشگاهی دارای ۳ دموی کاتالیست و ۲ دموی صنعتی است که دموهای کاتالیست شامل پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن و متانول است.
همچنین دموی صنعتی پلی اتیلن سنگین با ظرفیت ۱۵۰ کیلو گرم در ساعت و دموی صنعتی پلی پروپیلن با ظرفیت ۲۵۰ کیلو گرم در ساعت از بخش های دیگر بازدید معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از واحد اراک شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بود.


تعداد بازدید : ۲,۵۰۵