بررسی میزان پیشرفت طرح‌های صنعت پتروشیمی

بررسی میزان پیشرفت طرح‌های صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۴۲

روند پیشرفت برخی از طرح های پتروشیمی با حضور قائم مقام وزیر نفت بررسی شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح های صنعت پتروشیمی شامل پیشرفت فیزیکی، چالش‌ها، مشکلات و پیش بینی زمان راه اندازی و بهره برداری تجاری طرح با حضورمرضیه شاهدایی قائم مقام وزیر نفت، رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نمایندگانی از طرح های در حال اجرا برگزار شد.
بر اساس این گزارش نمایندگان طرح های GTPP پژوهش و فناوری پتروشیمی، طرح پتروشیمی دماوند، طرح پالایشگاه بیدبلند 2 ، طرح پالایش پارسیان سپهر، طرح NGL 3200 پتروشیمی بندر امام خمینی، طرح NGL 2300 پتروشیمی امیرکبیر و nGL 3100 طرح دهلران ضمن ارایه خلاصه گزارشی از میزان پیشرفت و تشریح روند کار چالش ها و مشکلات خود را مطرح کردند.
علی محمد بساق زاده مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این جلسه خاطر نشان کرد که پروژه های تامین کننده خوراک که با بالادست ارتباط دارند در اولویت قرار گرفتند و نیاز به برگزاری جلسه های مشترک بیشتری برای رفع مشکلات خود دارند.
پژوهان مدیر عامل شرکت پژوهش و فناوری نیز در این جلسه ضمن ارایه روند همکاری های این شرکت با ایرلیکویید گفت: جلساتی برای بهبود صورت گرفته در فرآیند MTTP با ایرلیکویید تشکیل شد که دستاورد آن تشکیل کنسرسیوم برای پروژه MTPNPC شد که سهم شرکت پژوهش و فناوری از لیسانس ۳۴ درصد و در مهندسی پایه ۲۶ درصد تعیین شد. همچنین موضوع تحریم های پیش رو بررسی شد تا راهکارهای نحوه گردش مالی و ادامه همکاری پیگیری شود.
در پایان این جلسه نیز مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گزارشی از روند پیشرفت پتروشیمی های مرجان، کاوه و بوشهر ارائه کرد و از قائم مقام وزیر نفت درخواست کرد تا خوراک پروژه‌های بالادستی صنعت پتروشیمی تامین شوند تا پس از بهره برداری بتوانند با حداکثر ظرفیت تولید کنند.

تعداد بازدید : ۳,۲۹۹