مدیرعامل پتروشیمی کاویان :

تولیدپتروشیمی کاویان در سال 98 به 2 میلیون تن می‌رسد

تولیدپتروشیمی کاویان در سال 98 به 2 میلیون تن می‌رسد
(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۴

مجتمع پتروشیمی کاویان با تولیدی شدن کامل فازهای پارس جنوبی در سال 98 تولید 2 میلیون تن محصول را تجربه خواهد کرد.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان درگفتگو با خبرنگارنیپنا درباره میزان تولید اتیلن در این مجتمع و تلاش برای رسیدن به ظرفیت اسمی، گفت: با توجه به افزایش خوراک در پی راه‌اندازی فازهای جدید پارس جنوبی در سال 1398 میزان تولید به ظرفیت اسمی می‌رسد و با انجام طرح توسعه تولید، از سال 1399 با مازاد اتیلن می‌توانیم کمبود خوراک در ماهشهر را نیز جبران کنیم.
رمضان اولادی با اشاره به این که سال گذشته در پتروشیمی کاویان با توجه به مشکل کمبود خوراک یک میلیون و 200 هزار تن اتیلن تولید شد، اظهار کرد: ، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید در سال جدید به 80 درصد ظرفیت اسمی برابر با یک میلیون و 600 هزار تن برسد.
وی تصریح کرد: با توجه به افزونی خوراک و مازاد بودن اتان ازسال 1398 همزمان با راه‌اندازی کامل فازهای پارس جنوبی در حوزه خط کنگان تا پایان سال جاری بر اساس وعده وزارت نفت، مجتمع‌هایی که تولید برپایه اتان دارند، شروع به افزایش ظرفیت کردند، ما نیز تصمیم به افزایش ظرفیت 10 تا 15 درصدی گرفتیم.
مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به آغاز انجام کارهای مربوط به افزایش ظرفیت، گفت: تا سال 1399 طرح توسعه 10 الی 15 درصدی ظرفیت را اجرا می‌کنیم. هم‌اکنون کارهای اجرایی آغاز شده و سفارش تجهیزات صورت گرفته است.
اولادی ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود پتروشیمی کاویان در سال آتی به تولید برابر با 100 درصد ظرفیت اسمی برسد و در سال 1399 بیش از 110 درصد این ظرفیت برابر با دو میلیون و 200 هزار تن، تولید اتیلن داشته باشیم.
مدیرعامل پتروشیمی کاویان خاطرنشان کرد: با افزایش تولید اتیلن و مازاد شدن این خوراک، می‌توانیم افزون بر تامین خوراک اتیلن پتروشیمی‌های هلدینگ باختر، ایلام، غدیر و اروند، اتیلن مورد نیاز منطقه ماهشهر و پتروشیمی امیرکبیر را نیز تامین کنیم.
به گزارش نیپنا، شرکت پتروشیمی کاویان وظیفه تامین خوراک مورد نیاز سایر شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ پتروشیمی باختر را برعهده دارد و خوراک‌رسانی به این مجتمع‌ها از طریق تزریق اتیلن به خط لوله اتیلن غرب کشور صورت می‌گیرد. محصول اصلی طرح عبارت است از تولید سالانه دو میلیون تن اتیلن که در دو واحد الفین مجتمع هرکدام با ظرفیت یک میلیون تن در سال انجام می‌شود.

تعداد بازدید : ۳,۱۴۷