توسعه پتروشیمی بهترین مسیر برای رشد اقتصادی

توسعه پتروشیمی بهترین مسیر برای رشد اقتصادی
(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۳

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت پتروشیمی ایران می تواند با تولید محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی در توسعه صنعتی و اقتصادی ایران نقش آفرین باشد.

علاء میرمحمد صادقی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به این که راه رهایی از خام فروشی تولید هرچه بیشتر محصولات مختلف پتروشیمی است، گفت: بهترین مسیر برای رشد اقتصادی کشور توسعه صنعت پتروشیمی است.
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه از گذشته تا امروز صادرات محصولات پتروشیمی در صدر برنامه‌های دولت‌ها قرار داشته است، افزود: هم اکنون نیز باید صادرات محصولات پتروشیمی را بیش از گذشته افزایش دهیم، اگر خواهان کاهش خام فروشی هستیم باید تولید محصولات پتروشیمی هرچه بیشتر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای گازخیز جهان به شمار می‌آید، افزود: بهترین شیوه مصرف گاز طبیعی، استفاده از آن برای تامین خوراک پتروشیمی‌هاست.
صادقی تصریح کرد: چنانچه می‌خواهیم اقتصاد کشور در مسیر توسعه گام بردارد، بهترین راه آن توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است.
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: کشورهای بسیاری علاقه‌مند به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان هستند، با ایجاد بازرگانی قوی در بحث صادرات، می‌توانیم مشتریان بسیاری جذب این صنعت کنیم.

تعداد بازدید : ۱,۶۵۷