کاهش شدید حاشیه سود کراکینگ اتان در ایالات متحده

کاهش شدید حاشیه سود کراکینگ اتان در ایالات متحده
(چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۴

حاشیه سود کراکینگ اتان ایالات متحده به پایین ترین سطح از سال 2011 میلادی رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، روز دوشنبه 18 تیرماه به دنبال افزایش قیمت اتان و بازار ضعیف اسپات اتیلن (spot ethylene)، حاشیه سود کراکینگ اتان ایالات متحده به پایین ترین سطح از سال 2011 میلادی رسید.
حاشیه سود کراکینگ اتان ایالات متحده در تاریخ یادشده 2.65 سنت در هر پوند محاسبه شد که 0.10 سنت پایین تر از روز جمعه بود.
این عدد بر اساس داده های منتشر شده از سوی موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts) که ارزیابی این شاخص را از سال 2011 میلادی آغاز کرده است؛ پایین ترین رقم محسوب می شود.
در تاریخ دوشنبه 18 تیرماه، اتان غیر-ال اس تی (non-LST ethane) برای ماه ژوئیه، که نشان دهنده قیمت ها در تاسیسات ذخیره سازی و فراکشنینگ شرکت اینترپرایز پروداکتس (Enterprise Products) در مونت بلویو (Mont Belvieu) ایالت تگزاس است؛ با افزایش 1.375 سنتی به 39.625 سنت در هر گالن رسید. این رقم جهش 39 سنتی را برای اولین بار از سال 2014 میلادی نشان می دهد.
از طرفی بازار اتیلن ایالات متحده به دلیل نگرانی ها درباره عرضه بی رویه، ظرف هفته های اخیر در شرایط نامطلوبی به سر می برد. چرا که قرار است کراکر بخار یک میلیون و 500 هزار تنی اکسان موبیل در بی تاون تگزاس تا پایان تابستان و واحد کراکر 440 هزار تنی شرکت ایندوراما در لیک چارلز لوئیزیانا تا پایان سه ماهه سوم امسال به بهره برداری برسند.

تعداد بازدید : ۲,۲۸۱