ارتقای جایگاه تاپیکو در میان شرکت های بورسی

ارتقای جایگاه تاپیکو در میان شرکت های بورسی
(سه شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۳۳

رتبه «تاپیکو» در بین شرکت‎های پذیرفته شده در بورس از 238 به 84 و در بین شرکت‎های هلدینگ بورسی رتبه شرکت از 29 به 11 ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مدیرعامل هلدینگ تاپیکو امروز سه شنبه (19 تیرماه) درآیین نمادین پنجمین سالگرد حضور «تاپیکو» در بورس اظهار کرد: صادرات تاپیکو از ۳۱درصد در سال ۹۵ به ۴۰درصد در سال ۹۶ ارتقا یافته است.
محمود مخدومی درآیین پنجمین سالروز ورود شرکت سرمایه‎گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به بورس و اوراق بهادار گفت: در حال حاضر این مجموعه دارای ۳۸شرکت کنترلی و ۴۲شرکت غیرکنترلی است. سود اصلی مجموعه از شرکت‎های بورسی حاصل می‏شود، لذا هر چه شفافیت در بازار سرمایه افزایش یابد میزان بازدهی افزایش خواهد یافت.
مدیرعامل «تاپیکو» افزود: صادرات تاپیکو از ۳۱درصد در سال ۹۵ به ۴۰درصد در سال ۹۶ رسیده و همچنین صادرات شرکت ۱۶درصد رشد در مقدار و ۳۱درصد افزایش ارزش آن را شاهد بودیم.
مخدومی درباره کاهش هزینه‎های تامین مالی در «تاپیکو» اظهار داشت: در راستای کاهش هزینه‏های تامین مالی از ابزارهای نوین بازارسرمایه و تسویه بخشی از بدهی‎ها و تسهیلات با هدف کاهش هزینه‎های تامین مالی در دستور کار قرار گرفته است. به گونه‎ای که برای کاهش این هزینه 243میلیارد تومان اوراق تبعی برای پتروشیمی جم و 100میلیارد تومان اوراق تبعی برای شرکت پتروشیمی شازند منتشر شده است.
وی ادامه داد: در پی کاهش هزینه‎ها 700میلیارد تومان وام بانکی تسویه شده است.
مدیرعامل این شرکت درباره افزایش سرمایه «تاپیکو» گفت: با توجه به افزایش سرمایه شرکت در آبان 1396 و موافقت سازمان بورس با آن، اقدام‎های اولیه آن انجام شد و تکلیف حق‏تقدم‏های استفاده نشده آن نیز مشخص شد که در پی آن توانستیم عنوان برترین شرکت بورسی کشور را براساس سرمایه ثبتی به دست بیاوریم.
مخدومی درباره شفافیت «تاپیکو» اعلام کرد: از آنجایی که بیش از 83درصد از سود سازی هلدینگ از شرکت‎های بورسی است، «تاپیکو» توانسته شفافیت منحصر به فردی را در بین سایر شرکت‎های بورسی به خود اختصاص بدهد.
وی همچنین از پی‌گیری عرضه 4شرکت در حوزه گاز، پتروشیمی، انرژی و صنعت سلولزی خبر داد.
مدیرعامل «تاپیکو» اعلام کرد: پتروشیمی مرجان و ایلام تا پایان سال به بهره‎برداری آزمایشی  می‎رسد. علاوه بر این هزینه اجرایی پتروشیمی مرجان ۷۰۰میلیون یورو است


تعداد بازدید : ۲,۷۴۸