سرمایه گذاری 2.7 میلیارد یورویی اینئوس در شمال غرب اروپا

سرمایه گذاری 2.7 میلیارد یورویی اینئوس در شمال غرب اروپا
(یکشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۱۲

مدیرعامل شرکت اینئوس، می گوید: این بزرگترین سرمایه گذاری در صنایع شیمیایی قاره سبز در یک نسل محسوب می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت پتروشیمی اینئوس (Ineos) به تازگی اعلام کرد که در نظر دارد دو میلیارد و 700 میلیون یورو (معادل سه میلیارد و 150 میلیون دلار) برای ساخت یک واحد کراکر اتان و یک واحد هیدروژن زدایی پروپان در شمال غرب اروپا سرمایه گذاری کند.
این شرکت همچنین عنوان کرد: واحد کراکر یادشده نخستین کراکری به شمار می رود که قرار است ظرف بیش از 20 سال گذشته در اروپا ساخته شود. مجموعه جدید متکی به گاز شیل خواهد بود.
با این همه شرکت اینئوس هنوز جزئیاتی در ارتباط با مکان و ظرفیت مجموعه پیشنهادی منتشر نکرده است.
اما این بیانیه می گوید: سایت احداث پروژه به زودی معرفی می شود و بسیار محتمل است که در سواحل شمال غرب اروپا راه اندازی شود. در حال حاضر یک تیم برای ارزیابی های مورد نیاز مشغول به فعالیت است و انتظار می رود که طرح مورد نظر ظرف چهار سال تکمیل شود.
شرکت اینئوس از پیشگامان واردات گاز شیل از ایالات متحده برای تولید محصولات پتروشیمی در اروپا به شمار می رود. این شرکت ناوگانی از کشتی ها و مجتمع ها را برای استحصال اتان از گاز شیل تولیدی در ایالات متحده و بهره گیری از آن برای تولید انواع الفین و پلیمر در سایت هایی سر تا سر اقیانوس اطلس در اختیار دارد.
جیم رتکلیف، مدیرعامل شرکت اینئوس، می گوید: این بزرگترین سرمایه گذاری در صنایع شیمیایی قاره سبز در یک نسل محسوب می شود. پروژه یادشده تحولی مهم در این صنعت به همراه خواهد داشت و نشان دهنده تعهد ما به بخش تولید است.


تعداد بازدید : ۱,۸۹۰