رشد 15 درصدی تولید پتروشیمی تبریز در سه ماهه نخست امسال

رشد 15 درصدی تولید پتروشیمی تبریز در سه ماهه نخست امسال
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۶

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت:در سه ماهه نخست امسال رکورد تولید را زدیم و با افزایش ۵۳ هزار تنی تولید و رشد ۱۵ درصدی، ۲۷۷ میلیارد تومان صادرات داشتیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحاشیه سی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی از پتروشیمی تبریز بازدید کرد و در جریان آخرین فعالیت های این مجتمع پتروشیمی در بخش های مختلف قرار گرفت.
رضا نوروززاده در این بازدید با اشاره به اهمیت پتروشیمی تبریز با تاکید بر توان شرکت های ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی برای داشتن لیسانس، اظهار کرد: به پتروشیمی تبریز پیشنهاد می دهم که واحد R&D خود را با مرکز پژوهش های فناوری پتروشیمی همراه کند و پروژه های عملیاتی را در دست گیرند تا به نتیجه برسد. ایده های دانشگاهی را می توان با کمک صنعت عملیاتی کرد چندین پروژه را نهایی کنید، ما نیز هزینه ریسک را می پذیریم. شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال داشتن بنگاه نیست بلکه در صورت به نتیجه رسیدن این واحد ما نیز به هدف می رسیم لذا کمک می کنیم و انتظاری نداریم.
نوروززاده خطاب به مدیرعامل پتروشیمی تبریز تصریح کرد: ایده من این است که جلسه مشترکی با پتروشیمی اراک داشته باشید،  مهندسین مشاور در کشور راشناسایی کنید و هر کدام از این مهندسین مشاور هسته اولیه شوند. بین واحد تحقیق، R&D پتروشیمی تبریز و مرکز پژوهش های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارتباط ایجادشود.
وی با تاکید بر اینکه پتروشیمی تبریز با این کار می تواند لیسانس را برای واحدهای کوچک عرضه کند، گفت: ما به شما کمک می‌کنیم . این کار را انجام دهید تا لیسانس ها جایگاه پیدا کنند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با تاکید بر اینکه صنعت باید دانش فنی، سرمایه، بازار و خوراک داشته باشد، گفت: شما در پتروشیمی تبریز می توانید سه مورد از موارد مذکور را داشته باشید و تنها بازار می ماند که این مورد نیز قابل توجه است .
مدیرعامل پتروشیمی تبریز نیز در این بازدید با تولید بر اینکه در پتروشیمی تبریز ۱ میلیارد و ۱۳۸ میلیون دلار سرمایه گذاری شده است، گفت: پتروشیمی تبریز در ۳۹۱ هکتار زمین واقع شده که ۱۰۰ هکتار از این مجموعه فضای سبز است بنابراین یکی از پتروشیمی هایی هستیم که بیشترین فضای سبز را دارد.
درفشی اظهار کرد: در سال ۹۶، با ۶.۸۸ درصد رشد ۸۷۰ هزار تن محصول پلیمری و غیر پلیمری تولید کردیم که نشان دهنده ۱۰۴.۸ درصد افزایش تولید نسبت به سال قبل از آن است.
وی با تاکید بر اینکه در سه ماهه نخست سال ۹۶، ۲۱۷ هزار تن و در سه ماهه اول سال جاری با ۳.۲۸ درصد رشد، ۲۲۴ هزار تن محصول تولید کردیم، گفت: در پتروشیمی تبریز گام های موثری در کاهش مصرف انرژی، گاز طبیعی و آب برداشتیم و موفق به دریافت گواهی مربوطه از سازمان استاندارد شدیم. در سال گذشته موفق به کاهش مصرف ۲۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی شدیم.
مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به مشکل تامین نفتا و امان خوراک برای این مجتمع با وجود تصویب تخصیص نفتا در قانون، اظهار کرد: اکنون هر چه نفتا دریافت میکنیم مصرف می شود .
وی همچنین با اشاره به نوسازی سبام های کنترلی DCS با سرمایه سه میلیون یورویی، گفت: در اورهال امسال توسط نیروهای خودمان این سیستم را نصب میکنیم. همچنین در اورهال COLD BOX واحد الفین نیز تعویض میشود. در سیستم RTS نیز ۱.۵ میلیون یورو سرمایه گذاری کردیم. از سوی دیگر واحد بازیافت هم در دست طراحی داریم که امسال به نتیجه میرسد.
مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به فروش محصولات این پتروشیمی به کل کشور، گفت: در سال گذشته ۴۰ درصد از محصولات مان را در داخل کشور فروختیم که ۲۰ درصد از این مقدار در تهران توزیع شده است. همچنین به ۳۳ کشور دنیا در آسیا و اروپا صادرات داریم و بازارهایی در افریقا و استرالیا داشتیم که می خواهیم آن ها را دائمی کنیم.
درفشی با اشاره به صادرات ۲۱۷ هزار تن محصول پتروشیمی تبریز در سال گذشته، اظهار کرد: صادرات این شرکت در سال گذشته بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است. در سال ۱۳۹۶، ۱۸۰۱ میلیارد تومان محصول فروختیم که ۲۳۳ هزار تن محصول به ارزش ۸۸۸ میلیارد تومان در داخل عرضه شده است.
وی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال رکورد تولید را زدیم و با افزایش ۵۳ هزار تنی تولید و رشد ۱۵ درصدی، ۲۷۷ میلیارد تومان صادرات داشتیم. با ۳۱.۸۱ درصد رشد نیز ۳۱ هزار تن محصول به ارزش ۳۲۷ میلیارد تومان در فصل بهار در داخل کشور فروش داشتیم.


تعداد بازدید : ۲,۱۳۰