افزایش ظرفیت تولید اتیلن و پروپیلن کره جنوبی

افزایش ظرفیت تولید اتیلن و پروپیلن کره جنوبی
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۳۹

شرکت لوته کمیکال ظرفیت تولید اتیلن و پروپیلن کره جنوبی را افزایش می دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع آگاه می گویند: شرکت لوته کمیکال کره جنوبی (Lotte Chemical) برنامه دارد طرح ارتقاء تاسیسات تولید الفین خود در یئوسو کره جنوبی (Yeosu) را تا اواسط ماه نوامبر امسال تکمیل کند.
طرح یادشده که قرار است با افزودن یک کوره کراکینگ ال پی جی (LPG) جدید اجرایی شود؛ با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولاتی شامل اتیلن و پروپیلن صورت می گیرد. این طرح همچنین در راستای برنامه لوته کمیکال برای متنوع ساختن خوراک مورد استفاده در تاسیسات تولید این شرکت به بهره برداری می رسد.
کوره جدید که از خوراک پروپان تغذیه می کند؛ به کراکر بخار استفاده کننده از خوراک نفتا متصل می شود.
با تکمیل طرح توسعه ای جدید، ظرفیت تولید اتیلن در تاسیسات یئوسو از یک میلیون تن فعلی به یک میلیون و 200 هزار تن در سال افزایش می یابد. ظرفیت تولید پروپیلن نیز از 520 به 620 هزار تن در سال بالغ می شود.
موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts) پیشتر اعلام کرده بود: قرار است پیش از بهره برداری از طرح، واحد کراکر بخار یاشده در فاصله 21 سپتامبر تا 31 اکتبر تحت یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری از پیش برنامه ریزی شده قرار گیرد.
شرکت لوته کمیکال در شهر بندری دائسان (Daesan) کره جنوبی نیز یک واحد کراکر بخار با خوراک نفتا در اختیار دارد. این واحد از ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و 500 هزار تن پروپیلن برخوردار است.


تعداد بازدید : ۱,۳۰۲