​هدایت نقدینگی های موجود در جامعه راهکاری برای توسعه صنعت پتروشیمی

​هدایت نقدینگی های موجود در جامعه راهکاری برای توسعه صنعت پتروشیمی
(پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۰

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ​گفت: باید اعتماد مردم را جلب کنیم تا نقدینگی به سمت بازار و توسعه پتروشیمی هدایت شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز  امروز پنج شنبه (14 تیرماه) در سی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با اعلام حمایت مجلس از صنعت پتروشیمی،  گفت: ما در شرایط عادی نیستیم. باید ببینیم در این شرایط چگونه می توان هنرمندانه از این مسیر عبور کرد به گونه ای که بیشترین مزیت ها و کمترین آسیب ها را ببینیم.
فرهنگی اظهار کرد: تشکل های واسط مانند انجمن صنفی کارفرمایی بین حاکمیت و بخش خصوصی قراردارند و برای رسیدن به راه حل ها و استفاده از ظرفیت مسئولین کشور و اعضای خود تلاش میکنند بنابراین به این نقش حساس باید توجه ویژه شود.
 
وی با تاکید بر اینکه جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد مشخص است، گفت: در صنعت پتروشیمی از خام فروشی میخواهیم به جایگاه های بالاتر برسیم.
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی افزود: لازمه رسیدن به چنین هدفی این است که همه مجموعه برای سه هدف مهم در تکاپو باشند.  یک نکته این است که چگونه میتوانیم محصولات با ارزش بالاتر تولید کنیم؟ در تشکل ها می توان به شناخت جایگاه،  بازار و شیوه ها پرداخت.  همچنین لازم است به ایجاد ارزش افزوده بدون آسیب رساندن به محیط زیست بپردازیم.
وی با اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی ازتوسعه صنعت پتروشیمی، گفت: از هر تفاهم نامه ای که برای بهبود شرایط پتروشیمی ها باشد استقبال میکنیم. مسئولین تشنه راه حل هستندنهادهای مدنی مانند انجمن های تخصصی نیز میتوانند سرآغاز اقدامات مفید و یافتن راه حال های عملیاتی باشد

تعداد بازدید : ۱,۷۳۶