​ لزوم استفاده بهینه از اتان در آینده نگری صنعت پتروشیمی

​

لزوم استفاده بهینه از اتان در آینده نگری صنعت پتروشیمی
(پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۴۸

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تن اتان مازاد داریم و اگر طرح ها به بهره برداری برسند حدود یک میلیون تن مازاد می ماند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علی محمد بساق زاده مدیرطرح های شرکت ملی صنعت پتروشیمی  امروزپنج شنبه(14 تیرماه) درسی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی اظهارکرد: خوشبختانه اقدام های بسیار خوبی برای تامین خوراک پتروشیمی ها انجام شده است و اکنون در عسلویه مشکل تامین گاز متان نداریم. در منطقه  تمهیدات لازم برای تامین متان دیده شده و مشکلی نخواهیم داشت.  در مورد تامین متان در سایر مناطق باید تمهیدات لازم را ببینیم.
وی با بیان این که شرکت ملی گازایران در صدد ارسال گاز بیشتر به پتروشیمی هاست گفت: این شرکت با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و تعامل با شرکت های پتروشیمی همکاری بسیار نزدیک و مطلوبی را در مسیر تامین خوراک مجتمع های تولیدی دارد.
 عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: واحد الفین بندر امام،  پتروشیمی بوشهر و ... به تدریج وارد مدار می شوند.  ما مشکل خوراک در سال های آتی نداریم همچنین باید بر این نکته تاکید کرد که درمورد میعانات گازی و NGL باید به تعهدات عمل کنیم.

بساق زاده افزود: باید اقدام های لازم را انجام دهیم تا خوراک های در دست را تبدیل به ارزش افزوده بالاتر کرد و بتوانیم با تکمیل زنجیره ارزش محصولات نهایی را تولید کرده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنیم.

تعداد بازدید : ۲,۰۰۸