قرارداد 10.9 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی خاورمیانه

قرارداد 10.9 میلیارد دلاری برای ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی خاورمیانه
(چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۱۶

بزرگترین مجموعه پتروشیمی خاورمیانه را دولت مصر به ارزش 10 میلیارد و 900 میلیون خواهد ساخت.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (ZAWYA)، دولت مصر به تازگی از برنامه خود برای عقد قراردادی با شرکت کربن هلدینگز مصر (Carbon Holdings) برای ساخت پروژه بزرگ پتروشیمی تحریر (Tahrir petrochemical) در این کشور خبر داد.

بر اساس بیانیه کابینه دولت مصر، این پروژه به ارزش 10 میلیارد و 900 میلیون دلار بزرگترین مجموعه پتروشیمی خاورمیانه خواهد بود و به ایجاد 48 هزار فرصت شغلی در مصر می انجامد.

باسیل الباز، رئیس و مدیر عامل شرکت کربن هلدینگز، عنوان کرد: کار ساخت مجموعه یادشده بیش از سه سال زمان می برد.

رشد اقتصادی مصر به عنوان کشوری وابسته به واردات از سال 2011 میلادی و با کم رونق شدن صنعت توریست و فرار سرمایه گذاران خارجی، روندی کاهشی را تجربه کرده است. اما اصلاحات اخیر سبب شد تا دولت این کشور بتواند وامی 12 میلیارد دلاری را با هدف تقویت اقتصاد کشور و برگرداندن مصر به مسیر توسعه از صندوق بین المللی پول دریافت کند.

الباز سال گذشته در مصاحبه ای با رویترز گفت: این پروژه پتروشیمی می تواند به دو برابر شدن صادرات مصر ظرف یک سال پس از بهره برداری از آن کمک کند.

مجموعه پتروشیمی تحریر قرار است تمام تولید خود را در سال اول پس از راه اندازی صادر کند. اما با افزایش حجم تولیدات، تولیدکنندگان داخی ترغیب می شوند فعالیت های خود را گسترش دهند و شرکت های خارجی نیز در کنار کانال سوئر تاسیساتی راه اندازی می کنند.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۱