درخواست بازنگری در مورد نحوه اجرای اصل 44 در صنعت پتروشیمی

درخواست بازنگری در مورد نحوه اجرای اصل 44 در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۱۹

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در مورد اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در صنعت پتروشیمی تجدید نظر کند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت ملی صنعت پتروشیمی  امروز چهارشنبه(13 تیرماه) درسی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی اظهارکرد:  گفت: کشور ما کشوری نفتی است و باید  این پتانسیل خدادادی که بالقوه است را ظرفیت سازی کنیم. با وجود این که ایران نخستین دارنده منابع گاز دنیا است اما تنها ۸ درصد از گاز در صنعت پتروشیمی استفاده می شود که سه درصد از آن نیز به عنوان سوخت است.  اما با همین دریافت گاز ۲۴ میلیارد دلار ارزش ایجاد می کنیم.

وی با اشاره به مشکل خوراک واحد های پتروشیمی گفت: با مذاکره با وزارت نفت مشکل را رفع می کنیم. اما یکی از مشکلات ما مربوط به اجرای اصل ۴۴ است.  به عنوان مثال پتروشیمی ها کنار پالایشگاه ها احداث شدند تا خوراک دریافت کنند اما در خصوصی سازی باید مجموعه با هم واگذار می شد و سیاست گذاری متمرکز می ماند.

 معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خطاب به پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی  گفت: ازشما درخواست داریم در مورد اجرای اصل ۴۴ تجدید نظر کنید. نوروز زاده گفت: معتقد نیستیم باید رقیب بخش خصوصی شویم اما  این صنعت به رگولاتوری قدرتمند  برای سیاست گذاری متمرکز نیاز دارد.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۱