رگولاتوری نبض توسعه صنعت پتروشیمی

رگولاتوری نبض توسعه صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۱۹

ایجاد رگولاتوری قدرتمند می تواند بسیاری از مشکلات صنعت پتروشیمی کشورمان را مرتفع کند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، احمد مهدوی دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در سی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی اظهارکرد: نیامند حمایت دولت و مجلس برای توسعه صنعت پتروشیمی هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه هایی برای رفع مشکلات صنعت پتروشیمی در سی امین اجلاس مدیران عامل صنعت پتروشیمی با محوریت تامین خوراک،  نرخ خوراک و جنگ اقتصادی،  گفت: ما می خواهیم مجلس که در راس امور است درگیر صنعت پتروشیمی شود

مهدوی خطاب به پزشکیان گفت: یکی از مشکلات کشور این است که خیلی ها بدون اطلاع حرف میزنند، اظهار نظر و محکوم می کنند. ما از تحریم بیم نداریم و چون کوه استوار جلوی آن ایستادیم اما  در برخی موارد مدیریت جزیره ای کشور برای ما آزاردهنده است.

وی افزود: در کشور حدود ۷۰۰ میلیارد متر مکعب گاز تولید میکنیم، صنعت پتروشیمی با استفاده ۷ درصد از این کار ۲۴ میلیارد دلار منابع تولید و از ۱۰ میلیارد دلار واردات کشور را بی نیاز میکند.  پتروشیمی در دنیا جایگاه خاصی دارد اما این به این معنا نیست که دنیا ایستاده ما تولید و صادر کنیم.

مهدوی تصریح کرد: در اصل ۴۴ گفته رگولاتوری باید صورت گیرد.  ۱۰ سال است فریاد میزنیم رگولاتور میخواهیم و دولت را نیز قبول داریم اما اجرا نشده است.  ما  به طور رفاقتی کار بخش خصوصی را پیش میبریم. ابر و باد و مه و خورشید را به کار گرفتیم و به اینجا رسیدیم. واگذاری نامناسب را باید در رگولاتوری حل کنیم.

وی ادامه داد: دراصل ۴۴  ودرقانون برنامه ششم ، گفته شده دولت مجاز است تضامین لازم برای بانک عامل و سازمان توسعه ای را ارائه دهد. از سوی دیگر گفته میشود که اگر کسی فاینانس میگیرد باید برای بانک املاکی معادل ارزش فاینانس به عنوان تضمین ارائه دهد. 

 

تعداد بازدید : ۲,۰۳۴