ضرورت حمایت از جذب سرمایه گذاری های جدید درصنعت پتروشیمی

ضرورت حمایت از جذب سرمایه گذاری های جدید درصنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۵۱

صنعت پتروشیمی با توجه کارکردهای خود باید در مسیرکاهش خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش، سرمایه گذاری های جدید را محقق کند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی درسی امین اجلاس مدیران صنعت پتروشیمی اظهار کرد: باید متمرکز شویم، سرمایه گذاری کنیم وهمه را تشویق به حرکت به سمت سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت نفت کنیم

پزشکیان تاکید کرد: درسال های گذشته بسیاری از تصمیماتی که گرفتیم را نباید می گرفتیم اما به هر حال به اینجا رسیدیم. اکنون باید وحدت قوا را درداخل کشور ایجاد کنیم و همه دست به دست هم دهیم،تا بتوانیم مزیتی پیدا کنیم .

وی با تاکید براین که خیال پردازی به طرح ایده های بیشتر کمک می کند، گفت: باید هنرگفتن اززبان دیگری را بیاموزیم. ما هیچ راهی جزسرمایه گذاری در مزیت هایمان را نداریم کافی است بدانیم چه مزیتی داریم وکشوررا به سوی توسعه هدایت کنیم.

پزشکیان با اعلام حمایت مجلس از صنعت پتروشیمی برای سربلندی کشور، گفت: برای اولین شدن باید تلاش کنیم و دراین مسیر احساس مالکیت به بازیگران صنعت پتروشیمی دهید تا احساس کنند درکاری که می کنید شریک هستند. مشارکت بازیگران مختلف را باید با روش های علمی مشخص ایجاد کنید. سوال طرح کنید و به کمیسیون انرژی مجلس دهید. اکنون وضعیتی هست که همه باید در صحنه باشیم و به هم کمک کنیم

پزشکیان خاطرنشان کرد: درشرایط کنونی پتروشیمی، نفت وگاز بزرگترین مزیت کشور ماست اما نباید خام فروشی کنیم. روش های جدید بیابید و ما هم به عنوان کاتالیزور درمجلس کمکتان میکنیم. با روش های موجود به جایی نمیرسیم .

پزشکیان خطاب به مدیران عامل صنعت پتروشیمی گفت: امیدوارم حضورو حمل شما منجر به یافتن راه کارهایی برای برون رفت از برخی چالش ها شود. همه باید دست به دست هم دهیم. امیدواریم  به جایگاه اصلی خود برسیم. سختی ها می تواند ما را بیدار کند اگر بایستیم و بمانیم.  

تعداد بازدید : ۱,۲۸۵