توسعه صنعت پتروشیمی سدی در برابر خام فروشی

توسعه صنعت پتروشیمی سدی در برابر خام فروشی
(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۹

صنعت پتروشیمی کشور با تولید و صادرات محصولات متنوع سدی در برابر خام فروشی ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به این که پتروشیمی امروز یک صنعت مهم و تاثیر گذاردر برابرخام فروشی است، گفت: ایران در حوزه پتروشیمی طی سال های اخیر موفقیت های خوبی کسب کرده است و امید است با همدلی و همکاری بتوانیم مسیر توسعه این صنعت را هموار کنیم.
مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که باید از ذخایر نفتی خود به مطلوب ترین شکل ممکن صیانت کنیم، گفت: صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی است که به بهترین نحو از فرآورده های نفتی ما صیانت می کند اما توسعه موازن و تکمیل زنجیره ارزش باید به عنوان یک راهبرد ملی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
وی افزود: خام فروشی نفت به ویژه درسال های گذشته در ایران روند رو به رشدی داشت، اما با توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی، سبب شد تا روند خام فروشی کاهش یابد هرچند که نیازمند فعالیت های جدی تری هستیم.
لاهوتی به موفقیت صنعت پتروشیمی ایران اشاره و تصریح کرد: معتقدم پتروشیمی از جمله صنایعی است که در چند سال اخیر موفقیت های بزرگی کسب کرده است که نقش بخش خصوصی نیز در این موفقیت قابل مشاهده است، باید به این بخش میدان داد، چرا که حمایت از این بخش توسعه اقتصادی را در پی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱,۵۶۲