رگولاتوری رکن توسعه صنعت پتروشیمی

رگولاتوری رکن توسعه صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۵۰

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر اهمیت تشکیل یک نظام قدرتمند رگولاتوری در صنعت پتروشیمی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگارنیپنا، اکبریان رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عصر دیروز در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ های پتروشیمی و نیز مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با تاکید بر اهمیت رگولاتوری در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: باید برای تشکیل رگولاتوری جلسه ای با وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دیگر متولیان امربرگزار شود و این مسئله را حل کنیم تا روند فعالیت ها در صنعت پتروشیمی تسهیل شود.
وی افزود: یکی دیگراز چالش های صنعت پتروشیمی که باید درباره آن تصمیم گیری شود مسئله فروش محصولات پتروشیمی در بورس کالا است که در ماه های اخیر مشکلاتی را به همراه داشته است و باید مورد بازنگری قراربگیرد.
رییس کیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از وزیر نفت و وزیراقتصاد تقاضا داریم تا بازنگری های لازم درباره الزام عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا را مورد بازنگری قرار دهند به ویژه در شرایط کنونی و تک نرخی شدن ارز باید چاره ای برای شفاف تر شدن بازاراندیشید.
وی درادامه به لزوم همکاری میان هلدینگ ها برای مقابله با تحریم ها اشاره کرد و گفت: مجلس، دولت و بخش خصوصی باید با تعامل، شرایط موجود را به بهترین شکل مدیریت کنند.
اکبریان همچنین از گمرک ایران خواست تا روند ترخیص تجهیزات و قطعه های وارد شده از سوی طرح های پتروشیمی با سهولت بیشتری و در چارچوب قانون انجام شود تا وقفه ای در مراحل ساخت این طرح ها ایجاد نشود.
بر اساس این گزارش، فولادگر، سبحانی نیا و چند نفردیگر ازنمایندگان نیز با تاکید برحمایت خود از صنعت پتروشیمی به ارائه دیدگاه های خود پرداختند و از مدیران صنعت پتروشیمی خواستند درخواست های خود را برای تحقق هدف گذاری های انجام شده برای توسعه این صنعت پیشرو با نمایندگان مردم در خانه ملت مطرح کنند.


تعداد بازدید : ۲,۰۶۶