افزایش سهم پتروشیمی در صادرات صنعتی کشور

افزایش سهم پتروشیمی در صادرات صنعتی کشور
(شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۰۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به حمایت کامل مجلس از صنعت پتروشیمی گفت :سهم صادرات پتروشیمی در صادرات صنعتی کشور در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که راهبرد مجلس در حمایت از توسعه صنعت پتروشیمی کشور است، گفت: مجلس شورای اسلامی بدون تردید از توسعه صنعت نفت، به ویژه صنعت پتروشیمی حمایت خواهد کرد.
علی عسگر ظاهری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این مورد گفت: صنعت پتروشیمی کشور شامل سه بخش عمده صنایع بالادستی، میانی و پایین دستی تکمیلی است که با حرکت در طول این زنجیره مزایای این صنعت استراتژیک از جمله اشتغالزایی، ارزش افزوده، توسعه تکنولوژی، تنوع بخشی به محصولات افزایش می‌یابد.
وی افزود: تاکنون اقدام‌های مثبت و مفیدی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور صورت گرفته است، به طوری که سهم صادرات پتروشیمی در صادرات صنعتی کشور در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در قوانین و اسناد بالادستی کشور، صنعت پتروشیمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که باید تلاش شود اهداف این اسناد و قوانین از طریق توسعه صنایع پایین دستی تکمیلی، انتخاب طرح‌های مناسب و مکان یابی درست، تدوین و تصویب استراتژی توسعه صنعتی پتروشیمی کشور تحقق یابد.

تعداد بازدید : ۱,۹۱۶