مهار کامل آتش سوزی پتروشیمی آبادان

مهار کامل آتش سوزی پتروشیمی آبادان
(پنج شنبه ۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۴۵

حادثه آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی آبادان بطور کامل مهارگردید و ایمن سازی های لازم معمول شده است.

علیرضا نریمان نژاد رئیس  ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: انفجار و آتش سوزی درواحد 600 VCM  پتروشیمی آبادان در ساعت 23:30 دیشب رخ داد که در اثر این حادثه متاسفانه یکی از همکاران واحد بهره برداری این مجتمع پتروشیمی  به دلیل شدت جراحات ناشی از سوختگی جان خود را از دست داد و دو نفر نیز به  برای تکمیل اقدام های درمانی به اهواز اعزام شدند.

وی افزود: چهار نفر دیگر از همکاران نیز بطور سرپایی مداوا شده اند و اقدام های درمانی برای آنان انجام شده و ترخیص شدند.

نریمان نژاد با بیان این که آتش سوزی در ساعت 4:30 مهار شد گفت: فعالیت های ایمنی تیم های عملیاتی تا ساعت 6 صبح برای پایین آوردن دما و نیز خنک سازی محل ادامه داشت و اکنون وضعیت در محل حادثه بطور کامل تحت کنترل است.

وی ادامه داد: گزارش تکمیلی این حادثه با تشکیل کمیته ای بزودی و در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

رئیس  ایمنی و آتش‌نشانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین به حضور  تیم های عملیاتی مختلف برای مهار این حادثه اشاره کرد و گفت : نیروهای آتش نشان از نقاط مختلف از جمله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بلافاصله پس از اعلام اتش سوزی به آبادان اعزام شدند و در مجموع 8 تیم  از نهادها ، سازمان ها و شرکت های مختلف دراین عملیات مشارکت داشتند.

 به گزارش نیپنا مجتمع پتروشیمی آبادان سالانه حدود 60 هزار تن محصول پی وی سی تولید می کند که بخشی از آن به خارج از کشور صادر می شود.

سهامداران  عمده  پتروشیمی آبادان ، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین ۵۶/۶ درصد، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ۱۲/۸ درصد، سایرسهامداران ۳۰/۶ درصد هستند.

 

تعداد بازدید : ۲,۹۴۷